جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم

جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم در حالی اعلام شد که هشت تن جان باختند و به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم، تعداد قابل توجهی از جان‌باختگان روزهای اخیر یا واکسینه نبوده‌اند یا با تأخیر چند روزه به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم
شناسه : 47583 | انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی مصری با اشاره به پذیرش ۱۳۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۱۱۴ نفر از این افراد در بخش درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۷۵ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شدند، افزود: در حال حاضر ۴۵۵ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۵۵ نفر از آنها وخیم است.

وی ادامه داد: متأسفانه طی شبانه روز گذشته ۸ بیمار بر اثر کرونا در مراکز درمانی قم جان باختند.

مصری، تعداد تست‌های گرفته شده در ۲۴ ساعت گذشته را ۴۶۸ مورد عنوان کرد و گفت: نتیجه ۲۲۴ تست در استان مثبت بوده و یک میلیون و ۷۱۴ هزار دوز واکسن نیز به افراد تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: اغلب فوتی‌‌های مربوط به موج ششم در استان، مربوط به کسانی بوده که یا واکسن نزده‌اند یا واکسیناسیون آنها کامل نبوده است، لذا این امر ضرورت تکمیل واکسیناسیون را در پیشگیری و مبارزه با این بیماری را دوچندان می‌کند.

مصری افزود: گروه سنی بالای ۷۰ سال از گروه‌های پرخطر به شمار می‌روند که اغلب دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند و لازم است در کنار تزریق واکسن کامل، نسبت به رعایت نکات بهداشتی در مواجهه با آنان دقت نظر بیشتری داشت.

وی تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از جان‌باختگان با تأخیر چند روزه به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که کار را برای کادر درمانی بسیار سخت می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: یکی دیگر از گروه‌های پرخطر که حفظ سلامتی آنان بسیار حساس است، مادران باردار است که متأسفانه دریافت واکسن کرونای این قشر از میانگین واکسیناسیون استان پایین‌تر است و نیازمند آن است که اهمتام ویژه‌ای نسبت به آن با توجه به آمار فوتی‌ها صورت گیرد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.