آرام‌سازی اطراف حرم با توسعه پیاده‌راه‌ها

شهردار قم با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه پیاده‌راه‌ها در اطراف حرم، گفت: در سال‌های گذشته حضور خودروها، تاکسی‌ها، موتورسیکلت‌ها و دست‌فروش‌ها تا در ورودی حرم مطهر باعث آشفتگی این محیط شده بود که با اجرای پیاده راه‌ها این شرایط ساماندهی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آرام‌سازی اطراف حرم با توسعه پیاده‌راه‌ها
شناسه : 47546 | انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به افتتاح پیاده‌راه آیت‌الله مرعشی نجفی، اظهار داشت: برای ایجاد شادابی و آرامش مردم از دهه فجر تا پایان سال جاری ۱۰۰ پروژه شهری را به‌صورت هفتگی به مردم تقدیم خواهیم کرد.

وی، اعتبار ۱۰۰ پروژه را عددی بالغ‌بر ۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اعتبار پروژه‌هایی که امروز در مرحله دوم افتتاح می‌شود نزدیک بر ۸۸۵ میلیارد ریال است و ۲ پروژه مرکز داده شهرداری قم بااعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال و فاز سوم پیاده‌راه ارم بااعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال از پروژه‌های شاخص این هفته است.

شهردار قم، افتتاح ۱۱ پروژه دیگر در بخش‌های عمرانی و فضای سبز را نیز در مرحله دوم یادآور شد و گفت: یکی از موضوعات و مباحث اصلی در اجرای پروژه‌ها توجه به نشاط و آرامش مردم بوده و یکی از این موارد آرام‌سازی ساحت قدسی حرم مطهر است که در سال‌های اخیر همت ویژه‌ای در انجام آن شاهد بوده‌ایم.

وی، شرایط قبل از اجرای پیاده راه‌های پیرامون حرم مطهر را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: در سال‌های گذشته حضور خودروها، تاکسی‌ها، موتورسیکلت‌ها و دست‌فروش‌ها تا در ورودی حرم مطهر باعث آشفتگی این محیط شده بود که با اجرای پیاده راه‌ها این شرایط ساماندهی شد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اهتمام شهرداری قم در اجرای پروژه‌های بخش گردشگری و تفریحی در قم بیان کرد: برای ایجاد اوقات فراغتی بانشاط و سالم نیز در چند سال گذشته پروژه‌های زیادی مانند سورتمه، تله‌سیژ و شهربازی بوستان علوی و شهربازی بزرگ بوستان غدیر، احداث سایت ورزش‌های آبی و قایقرانی بوستان جوان، باغ پرندگان و … توسط شهرداری قم اجراشده است.

وی، اجرای ۹ پروژه بزرگ در حوزه رفاه و شادابی را اتفاقی موفق در شهر دانست و خاطرنشان کرد: در ادامه این پروژه‌ها تا اردیبهشت سال آینده پروژه‌های زیپلاین و پل‌های معلق بوستان کوثر، شهربازی و مجموعه رفاهی بوستان فدک، سایت سنگ‌نوردی و پینت‌بال در بوستان علوی نیز به اتمام رسیده و به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار قم در ادامه تکمیل پیست دوچرخه‌سواری پردیسان، تکمیل بوستان هزار هکتاری و همچنین پارک ترافیک بوستان جوان را بخشی از پروژه‌های این حوزه دانست و افزود: چنانچه برنامه‌های قم ۱۴۰۴ را موردتوجه قرار دهید بیشتر پروژه‌ها نرم‌افزاری بوده و تلفیق نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌تواند زیرساخت‌های لازم برای توسعه شهر را فراهم کند.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.