تأکید امام جمعه قم بر تعجیل مردم در امر خیر واکسیناسیون

تولیت حرم حضرت معصومه(س) پس از دریافت دُوز سوم واکسن کرونا، گفت: همان‌طور که در قرآن نسبت به تسریع و سبقت در امر خیر دستور داده شده، مردم باید در این امر خیر هم تعجیل کنند زیرا هم برای سلامتی خودشان و هم برای رعایت حق‌الناس لازم و ضروری است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تأکید امام جمعه قم بر تعجیل مردم در امر خیر واکسیناسیون
شناسه : 47519 | انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم ظهر امروز دوز سوم واکسن خود را با تزریق واکسن ایرانی اسپایکوژن دریافت کرد.

وی با بیان اینکه مردم باید نسبت به زدن واکسن به عنوان یک امر خیر ترغیب و تشویق شوند، افزود: همانطور که در قرآن نسبت به تسریع و سبقت در امر خیر دستور دادند مردم باید در این امر خیر هم تعجیل کنند زیرا هم برای سلامتی خودشان و هم برای رعایت حق الناس لازم و ضروری است.

امام جمعه قم ادامه داد: زدن واکسن یک امر بهداشتی با ابعاد اجتماعی است چراکه مردم با واکسن زدن آنچه به صلاح خود و جامعه است را انجام می‌دهند.

همچنین، سیامک محبی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: ما در پیک ششم شیوع ویروس کرونا هستیم و حدود ۴۰۰ بیمار بستری داریم و تعداد افرادی که هر روز شناسایی می‌شوند بالا است و باید رعایت نکات بهداشتی مورد نظر همه مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما واکسیناسیون گروه سنی بالای ۵ سال را شروع کردیم گفت: از والدین دعوت می‌کنیم که با توجه به تأثیر زیاد واکسن در بستری نشدن افراد مبتلا به کرونا و کاهش خطر مرگ و میر حتما برای دریافت واکسن فرزندانشان اقدام کنند و افرادی که هنوز واکسن دریافت نکردند تردیدها را کنار بگذارند و واکسن را دریافت کنند.

محبی با بیان اینکه پیش‌بینی موج ششم به رفتار مردم بر می‌گردد، گفت: ما در استان نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی آمار خوبی را نداریم و حداکثر میزان رعایت ۵۰ درصد است بنابراین هرچه رعایت نکات بهداشتی و زدن واکسن کمتر باشد بازه زمانی که درگیر پیک کرونا خواهیم بود بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به تجمعاتی که در استان اتفاق می‌افتد، گفت: انتظار ما این است که در تجمعات و اماکنی از جمله مدارس و رستوران‌ها توجه بیشتری به رعایت مسائل بهداشتی شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه سیاست ستاد ملی این است که محدودیت‌ها به حداقل برسد، افزود: بنا بر این بوده که بر اساس پیشبرد واکسیناسیون در هر استان محدودیت‌ها کاهش یابد و به صفر برسد اما با توجه به شیوع دوباره کرونا پیشنهاداتی مطرح شده از جمله غیر حضوری شدن مدارس ابتدایی و مهد کودک‌ها که دو هفته است اعمال می‌شود و بیرون‌بر کردن رستوران‌ها هم باید محقق شود تا در کنار تعیین سلامت خود این گروه های صنفی، سلامت مردم هم تأمین شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.