تلاش برای توسعه فضای سبز منطقه جمکران

مدیر منطقه پنج شهرداری قم از شناسایی زمینی برای احداث بوستان به مساحت بیش از دو هزار و ۳۰۰ مترمربع در انتهای خیابان حاج رضایی خبر داد و گفت: این زمین در مرحله طراحی برای ساخت بوستان بوده و تلاش می‌کنیم در سریع‌ترین زمان، بوستان احداث‌ شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش برای توسعه فضای سبز منطقه جمکران
شناسه : 47161 | انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، زین‌العابدین قراچورلوی در دیدار مردمی مدیران استانی و شهری با اهالی جمکران، با اشاره به اجرایی شدن مصوبات جلسه قبل، به ارائه گزارشی در این خصوص پرداخت و اظهار داشت: اصلی‌ترین و مهم‌ترین خواست مردم در این منطقه اجرایی شدن شوارع طرح تفصیلی در این منطقه است.

وی، عدم اجرایی شدن شوارع مشخص‌شده در طرح تفصیلی را موردبررسی قرارداد و افزود: برای اجرایی شدن طرح تفصیلی و شوارع مشخص‌شده در طرح نیاز به مشخص شدن مرزها و انجام ریل‌گذاری اصلی در خصوص املاک داریم تا مشخص شود چه قسمتی از املاک و چه اندازه از هر ملک در مسیر قرارگرفته است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم، مهم‌ترین برنامه شهرداری را مشخص کردن محدود شوارع جمکران در این منطقه دانست و ابراز کرد: برای مشخص‌شدن محدوده شوارع یک تیم کارشناسی از معاونت‌های مختلف شهرداری زیر نظر شهردار قم ساعت‌ها بر روی این طرح کارکرده و شوارع مشخص‌شده است.

وی یکی از کارهای انجام‌شده را بررسی مجوزهای صادرشده در مسیر شوارع عنوان کرد و گفت: برای اجرایی شدن طرح، تمام مجوزهای صادرشده مورد بازبینی مجدد قرارگرفته و تدابیر لازم برای تأمین اعتبار برای تملک ملک‌های در محدود مسیر اندیشیده شد.

قراچورلوی از بررسی طرح‌ها در کمیسیون ماده ۵ خبر داد و تأکید کرد: نقشه اصلی راه در خصوص تملکات بوده و نیاز داشتیم این طرح در کمیسیون ماده ۵ تصویب شود و منتظر ابلاغ این مصوبه به شهرداری هستیم؛ بودجه موردنظر با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی در اصلاحیه بودجه شهرداری نیز در نظر گرفته‌شده و در شورای اسلامی شهر قم تصویب شد.

وی ادامه داد: تملک دو ملک اصلی در مسیر شوارع در حال انجام است و امیدواریم به‌زودی با مالکین توافق و کار آغاز شود. 

مدیر منطقه پنج شهرداری قم، دومین مطالبه مردم را توسعه فضای سبز در این منطقه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم بر روی املاک مردم پارک و بوستان بسازیم و با توجه به هزینه‌های تملک باید فضای سبز در ملک‌های خود شهرداری انجام شود.

وی از شناسایی زمینی برای احداث بوستان به مساحت بیش از دو هزار و ۳۰۰ مترمربع در انتهای خیابان حاج رضایی خبر داد و گفت: این زمین در مرحله طراحی برای ساخت بوستان بوده و تلاش می‌کنیم در سریع‌ترین زمان، بوستان احداث‌شده و در اختیار اهالی قرارگرفته و شرایط نسبتاً مطلوبی را برای اهالی ایجاد کند.

قراچورلوی، مشکل بعدی مردم را در شوارع اخذ انشعاب گاز دانست و یادآور شد: در ۵ معبر اصلی نقشه‌برداری‌ها توسط شهرداری انجام‌شده و فایل آن به شرکت گاز ارائه داده‌شده تا به‌زودی نقشه‌های نهایی به شهرداری تحویل داده شود و شهرداری و شرکت گاز با این نقشه راه بتوانند خدمات مطلوبی را به شهروندان ارائه دهند.

وی از انجام بازدید و تهیه طرح اولیه در قلعه گبری خبر داد و افزود: امکان تبدیل این مکان به فضای سبز و ساخت بوستان عام‌المنفعه وجود دارد اما نیازمند امضا تفاهم‌نامه بین شهرداری قم و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان قم بوده تا بتوانیم کار را آغاز کنیم.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم، مشکلات آب‌های سطحی منطقه را نیز مورد ارزیابی قرارداد و تصریح کرد: مشکلات منطقه با جاری شدن آب‌های سطحی در زمان بارندگی بسیار زیاد بوده است، درحالی‌که بیشتر مشکلات ایجادشده در خصوص آب‌های روان مربوط به خارج از محدوده شهری بوده و در حیطه وظایف مدیریت شهری نبوده که نیاز به اقدامات سایر سازمان‌های استانی داریم.

وی با اشاره به احداث دو سیل‌بند توسط شهرداری اذعان کرد: مشکلات منطقه در هنگام بارندگی با ساخت این دو سیل بند رفع نمی‌شود؛ با توجه به آخرین مصوبه استانداری، شهرداری سازمان‌های دخیل در این موضوع را در منطقه دعوت کرده و کارشناسان شهرداری به همراه نمایندگان از نقاط بحرانی بازدید کردند تا وظایف همه ارگان‌ها مشخص شود و شهرداری آمادگی کامل را در انجام وظایف خود دارد.

قراچورلوی در ادامه رفع بخشی از مشکلات را منوط بر همکاری اهالی دانست و ابراز کرد: یکی از مشکلات در اجرای طرح‌ها عدم همکاری مردم در اجرا و تملک است که نیازمند همکاری هستیم؛ متأسفانه در بعضی از موارد با قطعه‌بندی صاحب اراضی روبه‌رو هستیم که زمین‌ها را به مردم فروخته و امروز در تطبیق با طرح تفصیلی مشکلاتی را برای خریداران ایجاد کرده و شاهد ایجاد اختلاف مالکیتی در بعضی از موارد هستیم که نمی‌توانیم حق کسی را ضایع کنیم.

وی، تنظیم توافق‌نامه را نخستین گام در اجرای طرح تفصیلی دانست و مطرح کرد: با تنظیم این توافقنامه یا اخذ مجوز می‌توانیم پروانه‌های لازم را صادر کرده و شهرداری آماده کمک کردن به شهروندان بوده و امیدواریم شهروندان هم همکاری لازم را با ما داشته باشد.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با تأکید بر توسعه این منطقه و تلاش مدیریت شهری اظهار داشت:برای رسیدن به اهداف و نتیجه مطلوب باید مدیریت شهری و مردم در کنار هم بوده تا بتوانیم با بهترین راه‌حل‌ها طرح‌ها اجراشده و مسیر باز شود و ما در شهرداری در خدمت شهروندان هستیم.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.