مدافعان حفظ بافت تاریخی حاضر به سکونت در آن محدوده نیستند

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مدافعان حفظ بافت‌ تاریخی حاضر به سکونت در این محدوده نیستند، گفت: تا زمانی که مسئله مسکن در کشور به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای مطرح است، باید نسبت به افزایش ظرفیت مسکن به دنبال نگاه‌های تخصصی و منطبق با واقع باشیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مدافعان حفظ بافت تاریخی حاضر به سکونت در آن محدوده نیستند
شناسه : 46073 | انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین اسلامی امروز در بیست و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا، با اشاره به قرارگیری ۳۱۵ هکتار از بافت شهری قم در قالب بافت تاریخی، اذعان کرد: بسیاری از خانه‌های موجود در این محدوده ویژگی بافت تاریخی را ندارند و از طرفی این مسئله به کاهش قیمت این خانه‌ها و اعتراض شهروندان قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مدافعان بافت‌های تاریخی حاضر به سکونت در این محدوده نیستند، اضافه کرد: تا زمانی که مسئله مسکن در کشور به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای مطرح است، باید نسبت به افزایش ظرفیت مسکن به دنبال نگاه‌های تخصصی و منطبق با واقع باشیم.

اسلامی با اشاره به مسئله تخلفات ساختمانی و بررسی آن‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰، گفت: برای کاهش تخلفات ساختمانی در قم باید مسئله نظارت مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی با اشاره به طرح شورا مبنی بر الزام شهرداری بر تهیه و تدوین پیوست نگاری فرهنگی و اجتماعی، اظهار داشت: از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم انتظار می‌رود تا به‌صورت جدی‌تری نسبت به این مسئله ورود پیدا کند.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.