ارسال ۲۰۰ فیلمنامه کوتاه به دبیرخانه جشنواره ملی «شهادت قلم»

دبیر جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی «شهادت قلم» از ارسال ۲۰۰ فیلمنامه کوتاه با موضوع دفاع مقدس و ایثار و شهادت به دبیرخانه این جشنواره و تمدید مهلت شرکت در جشنواره تا ۲۰ دی خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ارسال ۲۰۰ فیلمنامه کوتاه به دبیرخانه جشنواره ملی «شهادت قلم»
شناسه : 45891 | انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دفاع‌پرس قم، رضا ابوذر دبیر جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی «شهادت قلم»، اظهار کرد: تاکنون ۲۰۰ فیلمنامه کوتاه حوزه ایثار و شهادت به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و با توجه به استقبال فیلمنامه‌نویسان از شهرهای مختلف کشور، مهلت شرکت در جشنواره و ارسال فیلمنامه تا ۲۰ دی سال جاری تمدید شد.

وی افزود: موضوعات جشنواره را شهدای عرصه انقلاب و دفاع مقدس، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان و نقش آفرینی جوانانی که در دفاع مقدس و پشت جبهه حضور داشتند، تشکیل می‌دهد.

دبیر جشنواره ملی فیلمنامه نویسی «شهادت قلم» ادامه داد: شهدای مدافع حرم و خانواده‌های معظم‌شان، شهدای فاطمیون، زینبیون، شهدای سلامت و نیز شهدای امنیت از دیگر موضوعات جشنواره است.

وی ادامه داد: بخش دیگری از جشنواره نیز به فیلمنامه‌های اقتباسی اختصاص دارد که تعدادی از عنوان‌های متون دفاع مقدس اعلام می‌شود و افرادی که علاقه‌مند به فیلمنامه اقتباسی‌اند، می‌توانند با توجه به این موضوع، در جشنواره شرکت کنند.

ابوذر عنوان کرد: در این جشنواره، بخش ویژه‌ای در خصوص سردار والامقام شهید «مهدی زین الدین» قرار داده شده و شرکت کنندگان می‌توانند فیلمنامه‌های خود را در این مورد نیز ارسال کنند.

دبیر جشنواره ملی شهادت قلم افزود: این جشنواره در سطح ملی و به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با همکاری بنیاد هنر و دفاع مقدس تهران، کنگره ملی شهدای قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سازمان فرهنگی، هنری شهرداری قم، صدا و سیما، انجمن سینمای جوانان قم و دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها برگزار می‌شود.

ابوذر خاطرنشان کرد: برای برگزیدگان جشنواره جوایزی از ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده و زمان اختتامیه و اعلام اسامی برتر، اسفند سال جاری مصادف با ایام شعبانیه در قم خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ دی‌ماه از طریق سایت دبیرخانه جشنواره به نشانی https://shahadateghalam.ir/ ارسال کنند. به‌دلیل سازوکار مراحل داوری و برگزاری اختتامیه در اسفند، مهلت تمدید شده به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود.

نوشته های مشابه
سفرنامه‌نویسی ساده نیست/ خط قرمزها را می‌شناسم/ فعلاً برنامه‌ای برای ساخت رادیو هفت ندارم
تفاوت‌های فرهنگی ایران و ژاپن/ ایرانی‌ها شادند ژاپنی‌ها پر کار!
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.