برپایی سوگواره تجسمی کوچه بنی‌هاشم در قم

بیست‌ویکمین سوگواره تجسمی کوچه‌های بنی‌هاشم واقع در ابتدای بلوار تعاون تا سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) میزبان شیفتگان مکتب اهل‌بیت(ع) است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برپایی سوگواره تجسمی کوچه بنی‌هاشم در قم
شناسه : 45755 | انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سوگواره تجسمی کوچه بنی‌هاشم امسال نیز برای بیست‌ویکمین سال متوالی به همت هیئت محبین حضرت زینب(س) در ۷۵ متری عمار یاسر، ابتدای بلوار تعاون برپا شده است.

این سوگواره تجسمی از ۲۹ آذر آغاز به کار کرده و تا ۱۶ دی ماه از ساعت ۱۹ تا ۲۳ میزبان شیفتگان و دل‌سوختگان اهل‌بییت(ع) است.

سوگواره تجسمی کوچه بنی‌هاشم با محوریت زندگانی حضرت زهرا(س) در فضایی با وسعت چهار هزار متر برپا شده و سیر وقایع تاریخی منجر به شهادت ام‌ابیها(س) را به صورت تجسمی برای علاقه‌مندان و بازدید کنندگان به نمایش می‌گذارد.

همچنین در نمایشگاه امسال نقش حضرت زهرا سلام الله علیها در دفاع از حریم ولایت در قالب ۶ محتوای نمایشی ارائه شده است و غرفه کودکان، واحد رسانه و عرضه کتب و اقلام فرهنگی از دیگر بخش‌های این سوگواره تجسمی است.

۷۰ درصد برنامه نمایشگاه به اجرای زنده تئاتر اختصاص دارد که توسط گروه «چاوش» به کارگردانی هادی افضلی نژاد، زندگی حضرت فاطمه(س)، صحنه‌های سقیفه و آتش کشیدن درب منزل حضرت فاطمه زهرا(س) را بازسازی می‌کند.

سوگواره کوچه‌های بنی‌هاشم به گفته مسئولان برپایی این نمایشگاه، به هیچ مؤسسه و شخص خاصی وابسته نیست و تمام هزینه‌های این برنامه از محل کمک‌های مردمی اداره می‌شود، بر این اساس علاقه‌مندان می‌توانند نذورات خود را از طریق شماره حساب  ۱۵۳۰۷۱۷۶۴۶ به حساب این هیئت واریز کنند.

نوشته های مشابه
سفرنامه‌نویسی ساده نیست/ خط قرمزها را می‌شناسم/ فعلاً برنامه‌ای برای ساخت رادیو هفت ندارم
تفاوت‌های فرهنگی ایران و ژاپن/ ایرانی‌ها شادند ژاپنی‌ها پر کار!
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.