اعتراض کادر درمان قم به لغو قراردادهای ۸۹ روزه وزارت بهداشت

تعدادی از دانشجویان و کادر درمان نظام سلامت قم با تجمع در برابر ساختمان دانشگاه علوم پزشکی نسبت‌به لغو قراردادهای ۸۹ روزه خود اعتراض کردند و خواستار رسیدگی وزارت بهداشت شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اعتراض کادر درمان قم به لغو قراردادهای ۸۹ روزه وزارت بهداشت
شناسه : 45469 | انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، این افراد روز یکشنبه با تجمع در برابر ساختمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قم خواستار رسیدگی به وضعیت خود از سوی وزارت بهداشت شدند.

اعتراض این افراد بخاطر نوع قراردادهای ۸۹ روزه است که هم مزایای قانون کار را ندارد هم با نامه رسمی وزارت بهداشت از ابتدای دی ماه جاری ادامه همکاری با این افراد متوقف شده است و بر مبنای نامه سازمان بازرسی نیز دانشگاه علوم پزشکی از ماه جاری اجازه پرداخت هیچ‌گونه حقوقی به قراردادهای ۸۹ روزه که مدت قرارداد آنها نیز تمام شده را ندارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی برای تغییر وضعیت و جذب این افراد تلاش های زیادی کرد اما جذب این افراد باید توسط آزمون های استخدامی انجام بگیرد و دانشگاه علوم پزشکی قم تلاش خواهد کرد تا با اولویت قرار دادن آزمون های داخلی یا هر روش دیگری نسبت به تغییر وضعیت این افراد که در خط مقدم مبارزه با کرونا بودند، اقدام کند و در این خصوص مکاتبات لازم را نیز با امضای ریاست دانشگاه علوم پزشکی با استانداری قم انجام خواهد شد تا مشکلات این افراد که یک مشکل کشوری در دانشگاه های علوم پزشکی است با دستور هیئت دولت حل شود.

بابک فرزین‌نیا عنوان کرد: در بخش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی امکان جذب تعدادی از این افراد وجود دارد و این مساله می تواند در قالب آزمون های داخلی برای تبدیل وضعیت آنها مورد توجه قرار بگیرد.

وی ابراز داشت: دانشگاه علوم پزشکی قم از تغییر وضعیت این افراد حمایت می کند و با توجه به اینکه درصد واگذاری بخش بهداشت به بخش خصوصی در دانشگاه های علوم پزشکی زیاد است، امکان تغییر وضعیت آنها در شرایط معقول وجود دارد.

یکی از مسئولان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یک دستگاه اجرایی موظف است دستورات وزارتخانه متبوع خود را عملیاتی کند و طبق نامه رسمی وزارت بهداشت و آموزش پزشکی از ابتدای دی ماه جاری امکان تمدید قرارداد یا ادمه همکاری با این قبیل افراد وجود ندارد و از طرفی سازمان بازرسی نیز بر اجرای دقیق نامه مذکور توسط دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کرده است.

به گفته وی، تعداد افرادی که در ایام شیوع کرونا در بخش‌های مختلف نظام سلامت استان قراردادهای ۸۹ روزه بسته شده حدود ۳۰۰ نفر است که از نظر اخلاقی و عرفی حق با آنها است ولی دانشگاه علوم پزشکی قم به عنوان یک دستگاه زیرمجموعه و اجرایی ناچار است تا دستورات وزارتخانه را مو به مو اجرا کرده و از ادامه همکاری با این افراد معذور است.

گفتنی است تعدادی از دانشجویان نیز در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار لغو آزمون‌های حضوری دانشگاه‌های استان با توجه به روند رو به افزایش شیوع سویه جدید ویروس کرونا شدند و آنها معتقدند همان‌گونه که کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار شده لازم است تا امتحانات نیز به‌صورت غیرحضوری باشد.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.