هفتمین دوره «جایزه فیروزه» در قم برگزار می‌شود

هفتمین دوره جشنواره «جایزه فیروزه» با موضوعات هدایای فرهنگی (خرمهره، چرم‌دوزی، منبت‌کاری)، محصولات فرهنگی تفریحی (اسباب‌بازی)، عروسک و نوشت‌افزار برگزار می‌­شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هفتمین دوره «جایزه فیروزه» در قم برگزار می‌شود
شناسه : 44830 | انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سیدرسول موسوی‌نژادیان گفت: جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فیروزه همزمان با برگزاری هفتمین جشنواره «جایزه فیروزه» و با موضوعات هدایای فرهنگی (خرمهره، چرم‌دوزی، منبت‌کاری)، محصولات فرهنگی تفریحی (اسباب‌بازی)، عروسک و نوشت‌افزار برگزار می‌­شود.

وی، هدف از برگزاری این رویداد را «ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی»، «تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت‌ها و نیازهای کشور»، «ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع خلاق»، «زمینه‌سازی به‌منظور هم‌افزایی شرکت‌کنندگان صنایع خلاق»، «رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور»، «معرفی فعالان صنایع خلاق به جامعه و نهادهای خصوصی»، «پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان‌ها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین‌المللی» و «ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده‌ها با افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی» عنوان کرد.

دبیر جشنواره جایزه فیروزه در استان قم گفت: با عنایت به ظرفیت‌­های بسیار خوب و متنوع استان قم در تولید محصولات و کالاهای فرهنگی، شناساندن این ظرفیت‌­ها به علاقه‌­مندان و مخاطبان سراسر کشور و خارج از کشور امری ضروری به نظر می‌­رسد.

وی افزود: از طرفی مشکلات اقتصادی و معیشتی فعالان این عرصه به‌ویژه در دوران کرونا اهمیت برگزاری این رویداد را دو چندان کرده است، لذا توجه به اقتصاد فرهنگ در راستای تقویت بنیه تولیدکنندگان و افزایش کمی و کیفی محصولات فرهنگی، امری اجتناب‌ناپذیر است.

موسوی‌نژادیان در ادامه گفت: به نفرات اول تا سوم هر رشته جایزه نقدی، لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهداء خواهد شد.

وی گفت: ثبت‌نام و مهلت تحویل آثار تا ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۰، داوری آثار ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۰، مراسم اختتامیه و اعلام برگزیدگان اول بهمن‌ماه ۱۴۰۰ و برگزاری نمایشگاه آثار اول تا دهم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ است.

دبیر جشنواره جایزه فیروزه استان قم تصریح کرد: این رویداد فرهنگی با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت آثار خود می‌توانند به سایت اینترنتی https://jayezehFiroozeh.farhang.gov.ir مراجعه و جهت تحویل فیزیکی آثار خود به آدرس: قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه ۲۸، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، طبقه اول، اتاق ۳۰۸ مراجعه کنند.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی تکمیل دسترسی‌های تونل غدیر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.