هفتمین دوره «جایزه فیروزه» در قم برگزار می‌شود

هفتمین دوره جشنواره «جایزه فیروزه» با موضوعات هدایای فرهنگی (خرمهره، چرم‌دوزی، منبت‌کاری)، محصولات فرهنگی تفریحی (اسباب‌بازی)، عروسک و نوشت‌افزار برگزار می‌­شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هفتمین دوره «جایزه فیروزه» در قم برگزار می‌شود
شناسه : 44830 | انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سیدرسول موسوی‌نژادیان گفت: جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فیروزه همزمان با برگزاری هفتمین جشنواره «جایزه فیروزه» و با موضوعات هدایای فرهنگی (خرمهره، چرم‌دوزی، منبت‌کاری)، محصولات فرهنگی تفریحی (اسباب‌بازی)، عروسک و نوشت‌افزار برگزار می‌­شود.

وی، هدف از برگزاری این رویداد را «ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی»، «تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت‌ها و نیازهای کشور»، «ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع خلاق»، «زمینه‌سازی به‌منظور هم‌افزایی شرکت‌کنندگان صنایع خلاق»، «رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور»، «معرفی فعالان صنایع خلاق به جامعه و نهادهای خصوصی»، «پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان‌ها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین‌المللی» و «ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده‌ها با افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی» عنوان کرد.

دبیر جشنواره جایزه فیروزه در استان قم گفت: با عنایت به ظرفیت‌­های بسیار خوب و متنوع استان قم در تولید محصولات و کالاهای فرهنگی، شناساندن این ظرفیت‌­ها به علاقه‌­مندان و مخاطبان سراسر کشور و خارج از کشور امری ضروری به نظر می‌­رسد.

وی افزود: از طرفی مشکلات اقتصادی و معیشتی فعالان این عرصه به‌ویژه در دوران کرونا اهمیت برگزاری این رویداد را دو چندان کرده است، لذا توجه به اقتصاد فرهنگ در راستای تقویت بنیه تولیدکنندگان و افزایش کمی و کیفی محصولات فرهنگی، امری اجتناب‌ناپذیر است.

موسوی‌نژادیان در ادامه گفت: به نفرات اول تا سوم هر رشته جایزه نقدی، لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهداء خواهد شد.

وی گفت: ثبت‌نام و مهلت تحویل آثار تا ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۰، داوری آثار ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۰، مراسم اختتامیه و اعلام برگزیدگان اول بهمن‌ماه ۱۴۰۰ و برگزاری نمایشگاه آثار اول تا دهم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ است.

دبیر جشنواره جایزه فیروزه استان قم تصریح کرد: این رویداد فرهنگی با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت آثار خود می‌توانند به سایت اینترنتی https://jayezehFiroozeh.farhang.gov.ir مراجعه و جهت تحویل فیزیکی آثار خود به آدرس: قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه ۲۸، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، طبقه اول، اتاق ۳۰۸ مراجعه کنند.

نوشته های مشابه
آخرین اخطار شهرداری به آپارتمان‌های فاقد پایان‌کار پردیسان
اجرای طرح بازآفرینی شهری ۲ محله‌ قم
روکش آسفالت ۷۰ هزار مترمربع از معابر منطقه ۳ قم
مناسب‌سازی ایستگاه‌های متروی قم برای معلولان و نابینایان
ترافیک فضاسازی محیطی در قم
بهره‌برداری از طرح جامع مکان‌یابی تماس‌گیرندگان با آتش‌نشانی قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.