جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم

جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم در حالی اعلام شد که ۱۴۳ بیمار در مراکز درمانی قم بستری هستند و به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی، به‌دلیل استقبال نکردن ۳۰ درصد مردم استان از واکسیناسیون، قم بیشترین استعداد را برای ورود به پیک ششم کرونا دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم
شناسه : 44787 | انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۴۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا، گفت: ۳۲ نفر از این افراد در بخش درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۳۲ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شدند، افزود: در حال حاضر ۱۴۳ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۲۸ نفر از آنها وخیم است.

وی ادامه داد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار کرونایی در قم فوت شده‌اند.

قدیر، تعداد تست‌های گرفته شده در ۲۴ ساعت گذشته را ۲۰۰ مورد عنوان کرد و گفت: نتیجه ۱۸ تست در استان مثبت بوده و یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۷۸۹ دوز واکسن نیز به افراد تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین عصر پنج‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم، نرخ واکسیناسیون کرونا در این استان را ۱۵ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری دانست و گفت: قم جزو مناطقی است که از استعداد بیشتری برای ورود به موج ششم کرونا برخوردار است.

قدیر اظهار داشت: تعداد بیماران بستری در استان طی یک هفته به ۱۴۵ و بیماران بدحال به ۳۰ و تعداد فوتی‌ها نیز به کمتر از ۲ تَن کاهش پیدا کرده که از میانگین کشوری پایین‌ تر است و تداوم این وضعیت، قم را وارد مناطق آبی کرونایی خواهد کرد.

وی در عین حال با بیان اینکه استقبال از واکسیناسیون در قم خوب نیست، گفت: ۳۰ درصد از مردم استان، نخستین دوز واکسن کرونا را دریافت نکردند، که آمار بسیار بالایی است.

رئیس علوم پزشکی قم، نرخ واکسیناسیون در قم را ۱۵ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری ذکر کرد و گفت: قم از جمله مناطقی است که بیشترین استعداد را برای ورود به پیک ششم کرونا دارد.

قدیر افزود: ۲۰ درصد از جمعیت واکسن نزده در قم، افرادی هستند که دچار تردید هستند و باید با روش‌های مختلف از جمله بسیج محلات، مدارس و شبکه آموزش دانش‌آموزی آنها را توجیه کنیم تا آمار واکسیناسیون به بیش از ۸۰ درصد لازم برای ایمن‌سازی جامعه برسد.

وی با اشاره به تزریق دوز اول واکسن به ۶۹ درصد در استان، گفت: ۴۹ درصد نیز هر ۲ دوز واکسن را دریافت کردند که آمار خیلی جالبی نیست.

رئیس علوم پزشکی قم با اشاره به ایجاد ۱۲۰ مرکز واکسیناسیون در استان خاطرنشان کرد: بیشترین دسترسی به مراکز واکسیناسیون در کشور مربوط به قم است.

قدیر همچنین تأکید کرد: نقطه آسیب پذیر قم در بحث کرونا، مدارس است و اگر وارد موج ششم شویم از این محل وارد شده‌ایم، از این رو باید فاصله‌گذاری، زدن ماسک و تهویه مناسب اجرا شود.

وی گفت: به دلیل نبودن تهویه مناسب در مدارس استان و باز بودن پنجره‌های کلاس‌های درس، عفونت‌های ویروسی غیر کرونا در قم افزایش پیدا کرده و بیش از ۷۰ تَن از کل بستری‌ها در بیمارستان‌های قم دچار این مشکل هستند.

رئیس علوم پزشکی قم با اشاره به مثبت شدن آزمایش آنفلوانزای فصلی اچ وان اِن وان در بیمارستان کودکان استان گفت: مطابق قانون اگر در یک کلاس نتیجه آزمایش یک دانش‌آموز مثبت شد باید آن کلاس تعطیل شود.

قدیر ادامه داد: همچنین اگر تعداد دانش‌آموزان کرونا مثبت در مدرسه زیاد بود، نیز کل مدرسه باید ۲ هفته تعطیل باشد.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار ارائه شده از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش استان ۶۰ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن دریافت کردند گفت: بیش از ۸۹ درصد دانشجویان علوم پزشکی قم نیز واکسینه شدند که جزو بیشترین دریافت کنندگان واکسن به شمار می‌آیند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.