جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم

جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم در حالی اعلام شد که حال ۴۳ بیمار وخیم است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم
شناسه : 44401 | انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۲۹ نفر از این افراد در بخش درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۲۷ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شدند، افزود: در حال حاضر ۱۷۸ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۴۳ نفر از آنها وخیم است.

وی ادامه داد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار کرونایی در قم جان باخت.

قدیر، تعداد تست‌های گرفته شده در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۷۱ مورد عنوان کرد و گفت: نتیجه ۳۰ تست در استان مثبت بوده و یک میلیون و ۲۶۸ هزار و ۳۲۲ دوز واکسن نیز به افراد تزریق شده است.

وی افزود: روند ابتلا، بستری، مراجعین و تست‌های مثبت کرونا در قم خوشبختانه نزولی است و میانگین فوتی بیماران کرونایی این هفته نیز با کاهش روبرو بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: استفاده از ماسک و واکسیناسیون دو امر مهمی است که به هیچ عنوان نباید فراموش شود و امیدواریم که همشهریان عزیز همواره به این دو نکته توجه داشته تا گرفتار پیک جدید کرونایی نشویم.

وی با تأکید بر اینکه واکسیناسیون مستمر و منظم باید در کنار رعایت دستورات بهداشتی مد نظر باشد، ادامه داد: افرادی که نوبت دوز دوم و یا سوم واکسن آنها رسیده است، حتماً به مراکز واکسیناسیون یا مراکز جامع سلامت مراجعه و اقدام به تزریق واکسن کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: استان قم با چنگ و دندان در حال تزریق واکسن به مردم است و تبلیغات چهره به چهره و حضور در منازل را آغاز کرده است و با این روند، اگر اسم قم به عنوان کانون ضد واکسن مطرح شود، اجحاف و تعدی به اقدامات جامعه سلامت است.

وی ادامه داد: در استانی که مراجع عظام تقلید، علما، طلاب و اساتید حوزه‌های علمی به عنوان مراجع علم دینی و اساتید و پزشکان به عنوان مراجع علم پزشکی واکسن را تزریق کرده‌اند، برگزاری تجمع و تظاهرات و مراسم‌های واکسن هراسی، بی توجهی به شأن این عزیزان است.

قدیر تاکید کرد: ما کار خود را به صورت تخصصی تا آخرین لحظه انجام می‌دهیم چرا که به کار خود ایمان داریم و انتظار داریم که نهادهای دیگر نیز همانند گذشته در کنار جامعه سلامت باشند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.