مدیریت مطلوب پسماند نیازمند پیوست فرهنگی است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: مدیریت اصولی و مطلوب پسماندها علاوه بر ارتقای ابزارآلات و استفاده از شرکت‌های قدرتمند بخش خصوصی، نیازمند پیوست فرهنگی و اجتماعی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مدیریت مطلوب پسماند نیازمند پیوست فرهنگی است
شناسه : 44375 | انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمجتبی سبحانی‌ثابت در هفتمین نشست روئسای سازمان‌های مدیریت پسماند در سالن رضوان شهرداری قم، با قدردانی از ابتکار شهرداری قم در برپایی این نشست، یادآور شد: این قبیل جلسات بهترین فرصت برای ایجاد ارزش افزوده و  استفاده از تجربه‌های موفق در بهبود خدمات به شهروندان است.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری با ارتقای خدمات خود در حوزه جمع آوری و دفع پسماند می‌تواند رضایتمندی شهروندان را از شهرداری‌ها و اصل حاکمیت و نظام افزایش دهد.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: مدیریت پسماند برای اینکه بتواند از تجربه موفق کشورهای دیگر بهره ببرد، نیازمند پیوست فرهنگی و اجتماعی مستمر دارد.

وی با اشاره به مسئله فرهنگسازی در رابطه با مدیریت پسماند و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از آن، بیان کرد: مسئله فرهنگ پسماند هنوز در بین شهروندان در کلانشهرهای کشور نهادینه نشده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: برای همه امور مرتبط با پسماند مانند تفکیک از مبدأ، ساماندهی زباله‌گردها و انبارهای ضایعاتی و غیره باید پیوست‌های فرهنگی مورد توجه باشد تا این مبحث به صورت منطقی مدیریت شود.

سبحانی‌ثابت گفت: مشکلات معیشتی یکی از دلایل مهم و اصلی در توسعه پدیده زباله‌گردی است و برای ساماندهی اصولی این پدیده در کنار پیوست‌های فرهنگی باید پیوست‌های اقتصادی لازم نیز دیده شود.

نوشته های مشابه
سفرنامه‌نویسی ساده نیست/ خط قرمزها را می‌شناسم/ فعلاً برنامه‌ای برای ساخت رادیو هفت ندارم
تفاوت‌های فرهنگی ایران و ژاپن/ ایرانی‌ها شادند ژاپنی‌ها پر کار!
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.