مدیرعامل شرکت آب منطقه ‌ای قم مطرح کرد:

برداشت سالانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی قم

مدیرعامل شرکت آب منطقه ‌ای قم گفت: میزان برداشت سالیانه از منابع آب زیرزمینی در استان 600 میلیون مترمکعب است که محل مصرف 500 میلیون مترمکعب از آن در بخش کشاورزی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برداشت سالانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی قم
شناسه : 433 | انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر۲۰ به نقل از فارس قم، احمد حاج حسینی مسگر مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم با اشاره به میزان مصرف آب برای آبیاری فضای سبز شهر قم اظهار کرد: سالانه بین ۱۵ تا  ۲۰ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی شهر قم برای آبیاری فضای سبز این شهر صرف می‌شود، استخراج این میزان آب از ۳۵ چاه صورت می‌گیرد، اما این چاه‌ها به کنتور مجهز نیستند.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد نیاز آب شرب مردم استان قم از منابع آب سطحی به خصوص سرشاخه‌های دز و سد ۱۵ خرداد تامین می‌شود، تامین بقیه این نیاز و آن هم بیشتر در ایام پیک مصرف از منابع آب زیرزمینی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ‌ای قم افزود: میزان برداشت سالیانه از منابع آب زیرزمینی در استان ۶۰۰ میلیون مترمکعب است که محل مصرف ۵۰۰ میلیون مترمکعب از آن در بخش کشاورزی است، تنها پنج درصد از منابع آب زیرزمینی قم برای آبیاری فضای سبز مصرف می‌شود.

حاج حسینی مسگر با اشاره به وضعیت شبکه آبیاری فضای سبز شهر قم اظهار کرد: شهرداری کار را برای جداسازی شبکه آبیاری فضای شهر قم از شبکه آب شرب آغاز کرده است و این روند ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری قم در تلاش است تا چاه‌های آب فضای سبز خود را به کنتورهای هوشمند مجهز کند، استفاده از این کنتورها موجب خواهند شد که میزان برداشت از منابع آب زیرزمینی برای آبیاری فضای سبز به صورت دقیق مشخص شود.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.