جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم

جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم در حالی اعلام شد که تعداد بیماران بستری افزایش یافت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم
شناسه : 43065 | انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۷۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۶۳ نفر از این افراد در بخش درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۴۰ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شدند، افزود: در حال حاضر ۲۸۱ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۵۷ نفر از آنها وخیم است.

وی ادامه داد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴ بیمار در اثر کرونا در قم فوت شده‌اند.

قدیر تعداد تست‌های گرفته شده در ۲۴ ساعت گذشته را ۶۱۱ مورد عنوان کرد و گفت: نتیجه ۱۳۹ تست در استان مثبت بوده و یک میلیون و ۵۲ هزار و ۷۸۳ دوز واکسن نیز به افراد تزریق شده است.

وی افزود: ۶۳ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در استان قم واکسینه شده‌اند که امیدواریم با تلاش مضاعف و حرکت‌های جهادی بتوانیم به میانگین آمار کشوری برسیم.

قدیر یادآور شد: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۵۰ هزار دوز واکسن کرونا در قم تزریق شده است که حدود ۶۹۰ هزار دوز مربوط به نوبت اول و ۳۶۰ هزار دوز آن مربوط به نوبت دوم بود.

وی افزود: برای بازگشایی مدارس باید ۸۰ تا ۸۵ درصد دانش آموزان واکسینه شوند و از این رو انتظار داریم که دانش آموزان عزیز به مراکز واکسیناسیون مراجعه و اقدام به تزریق واکسن کنند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم؛ خوشبختانه بعد از واکسینه شدن کادر درمان روند فوت در این گروه هدف بر اثر کرونا متوقف و حتی آمار ابتلاء کاهش پیدا کرده است.

قدیر تصریح کرد: افزایش میزان بستری ها را شاهد هستیم و مناطق قرمز در اطراف شهر قم زیاد شده است به گونه‌ای که شهرهای اطراف قم، به رنگ قرمز کرونایی در آمده است.

وی با اشاره به وضعیت بیماری کرونایی در استان قم عنوان کرد: متأسفانه شاهد افزایش آمار در مراجعه کنندگان سرپایی هستیم، این زنگ خطری است که می‌توان با واکسیناسیون عمومی این تهدید را خنثی کنیم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در پایان با هشدار نسبت به ورود قم به پیک ششم افزود: عادی انگاری در بین افراد جامعه زنگ خطر ورود به پیک ششم است و باید واکسیناسیون عمومی گسترش یابد تا آمار بستری و مرگ و میرها هم کاهش و نزولی شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.