جزئیات حرکت کاروان نمادین حضرت معصومه(س) به قم اعلام شد

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی حرم حضرت معصومه(س) از برپایی کاروان نمادین حضرت معصومه(س) به قم خبر داد و گفت: خادمین حرم مطهر و مردم از ساعت ۸:۳۰ صبح روز شنبه هشتم آبان از چهارراه معصومیه به استقبال کاروان می‌روند و در صحن امام رضا(ع) تجمع خواهند کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جزئیات حرکت کاروان نمادین حضرت معصومه(س) به قم اعلام شد
شناسه : 43042 | انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، هادی محمودنژاد در نشست خبری اعلام برنامه‌های ایام معصومیه که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه از سالروز ورود بانوی کرامت به قم تا سالروز رحلت‌شهادت‌گونه ایشان به عنوان ایام معصومیه عنوان می‌شود،  از حرکت کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم خبر داد و گفت: این کاروان روز شنبه ۸ آبان همزمان با سالروز ورود پر خیر و برکت حضرت معصومه(س) به قم برپا می‌شود.

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی حرم حضرت معصومه(س) افزود: در دوسال گذشته با توجه به شرایط کرونایی، برپایی کاروان نمادین لغو شده بود اما امسال با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله دانشگاه علوم پزشکی قم، مقرر شد این کاروان از ساعت ۸ صبح روز شنبه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برپا شود.

وی به استقبال نمادین از ورود کاروان حضرت معصومه(س) به قم اشاره کرد و گفت: خادمین و مردم از ساعت ۸:۳۰ صبح از چهارراه معصومیه به استقبال کاروان می‌روند و در صحن امام رضا(ع) تجمع خواهند کرد.

محمودنژاد در ادامه از فضاسازی مسیر عبور کاروان با کتیبه‌های روایات و معارف فاطمی خبر داد و گفت: همچنین در ایام معصومیه از المان‌های شهری با محوریت معارف فاطمی و هویت دینی شهر در ورودی‌های شهر کهک، قم، کاشان، اراک و جعفریه رونمایی می‌شود.

وی از گل‌آرایی ضریح مطهر، صحن‌ها و ایوان آئینه همزمان با عصر روز جمعه ۷ آبان خبر داد و گفت: همچنین مسیر ورود حضرت معصومه(س) به قم با همکاری هلال احمر و شهرداری قم، گل‌باران می‌شود.

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی حرم حضرت معصومه(س) افزود: همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم، پوسترهای گرافیکی به محوریت حضرت معصومه(س) در اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و اماکن عمومی و شهری نصب خواهد شد.

محمودنژاد تصریح کرد: همچنین مراسم خطبه‌خوانی خادمان حرم حضرت معصومه(س) از ساعت ۷:۳۰ صبح روز پنجشنبه در شبستان امام خمینی(ره) با حضور تولیت آستان مقدس بانوی کرامت برگزار می‌شود.

وی هچنین از اجرای نورپردازی جدید در ضریح مطهر حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت: ۹ طرح هنری در حرم مطهر بانوی کرامت در صحن امام رضا علیه السلام با هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی به پایان رسیده است که رونمایی از این طرح‌ها ابتدای ایام معصومیه انجام می‌شود.

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه پنج طرح تخصصی و فوق تخصصی مرمتی در دستور کار خادمان است، گفت: از یکی از این طرح‌ها در ایام معصومیه رونمایی و چهار طرح دیگر در این ایام آغاز به کار می‌کند.

وی از آغاز به‌کار گلخانه هیدروپونیک به‌عنوان یکی از طرح‌های ارزشمند کشوری آستان مقدس نام برد و گفت: این طرح با حدود ۵۸۰ میلیارد ریال هزینه در ایام معصومیه به بهره‌برداری می‌رسد تا سهم آستان در اشتغال مردم و صادرات استان را افزایش دهد.

محمودنژاد عنوان کرد: کاشی‌کاری بدنه جنوبی صحن امام هادی علیه‌السلام با پیش‌بینی هزینه ۱۰ میلیارد ریال توسط هنرمندان استان قم شروع می‌شود.

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی حرم حضرت معصومه(س) از برنامه‌ریزی برای حضور سفیران کریمه در کشورها، شهرها، بوستان‌ها، موقوفات و اماکن مقدس یاد کرد و گفت: خادمان حرم در ایام معصومیه به برخی از خانواده‌های خاص همانند خانواده‌هایی که از قصاص گذاشته‌اند هم بازدید خواهند کرد.

نوشته های مشابه
بدرقه باشکوه شهدای خدمت در قم
راه‌اندازی پویش «تکریم خادم خستگی ناپذیر» در قم
تشریح فعالیت‌های سازمان فرهنگی شهرداری قم برای بزرگداشت شهدای خدمت
آمادگی کامل شهر قم برای برگزاری مراسم تشییع شهدای راه خدمت
برپایی ۲۰ موکب توسط شهرداری قم در مراسم تشییع شهدای خدمت
آماده‌باش ۵۰۰ تاکسی برای مراسم تشییع شهدای خدمت در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.