استقبال ضعیف قمی‌ها از ناوگان اتوبوسرانی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: متأسفانه امروز سهم اتوبوسرانی از سفرهای درون‌شهری عددی نزدیک به ۸ درصد است که با حد مطلوب و استانداردها فاصله دارد و بزرگ‌ترین چالش ترافیکی در شهر قم محسوب می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
استقبال ضعیف قمی‌ها از ناوگان اتوبوسرانی
شناسه : 43029 | انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود طبیبی با تأکید برافزایش سهم ناوگان اتوبوسرانی در سفرهای درون‌شهری، اظهار داشت: متأسفانه امروز سهم اتوبوسرانی از سفرهای درون‌شهری عددی نزدیک به ۸ درصد بوده و این بزرگ‌ترین چالش ترافیکی در شهر قم محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم افزایش جذابیت‌های سفر با حمل‌ونقل عمومی، گفت: حوزه اتوبوسرانی نیازمند بازنگری است و متأسفانه با حد مطلوب و استانداردها فاصله دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، سن ناوگان اتوبوسرانی را یکی از عوامل مؤثر در کاهش سهم اتوبوسرانی در حمل‌ونقل درون‌شهری دانست و تأکید کرد: عوامل زیادی برای افزایش سهم اتوبوسرانی باید موردبررسی و اصلاح قرار گیرد و تنها نمی‌توانیم به نوسازی ناوگان تکیه کنیم.

وی، سپس عدم فرهنگ‌سازی درست برای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی را یکی از فاکتورهای مغفول مانده عنوان و تصریح کرد: ارائه خدمات مطلوب در زمان‌بندی‌های مشخص در کنار فرهنگ‌سازی می‌تواند سهم اتوبوسرانی را در حد زیادی افزایش دهد.

طبیبی با تأکید بر استفاده از ظرفیت مهندسان در این حوزه ابراز کرد: در حال بررسی عوامل مؤثر برافزایش سهم اتوبوسرانی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی هستیم و امیدواریم بتوانیم گام‌های مؤثری در این حوزه برداریم.

نوشته های مشابه
آماده‌سازی مسیر تشییع شهدای خدمت در قم
راه‌اندازی پویش «تکریم خادم خستگی ناپذیر» در قم
تشریح فعالیت‌های سازمان فرهنگی شهرداری قم برای بزرگداشت شهدای خدمت
آمادگی کامل شهر قم برای برگزاری مراسم تشییع شهدای راه خدمت
برپایی ۲۰ موکب توسط شهرداری قم در مراسم تشییع شهدای خدمت
آماده‌باش ۵۰۰ تاکسی برای مراسم تشییع شهدای خدمت در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.