حجم تفکیک از مبدأ پسماند در قم به ۷ درصد رسید

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از رسیدن حجم تفکیک از مبدأ پسماندهای خانگی قم به ۷ درصد خبر داد و گفت: برای دسترسی محلی شهروندان به تفکیک از مبدأ زباله‌های شهری، هم‌اکنون ۴۹ غرفه در سطح مناطق مختلف شهری قم فعال است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حجم تفکیک از مبدأ پسماند در قم به ۷ درصد رسید
شناسه : 43026 | انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محسن میرهادی با اشاره به اهمیت تفکیک از مبدأ پسماندهای شهری، اظهار کرد: حجم تفکیک از مبدأ زباله‌های شهری تا پایان سال ۹۷ حدود ۳ درصد بود که هم‌اکنون با اقدامات انجام‌شده و فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته به بیش از ۷ درصد ارتقاءیافته است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم یادآور شد: برای دسترسی محلی شهروندان به تفکیک از مبدأ زباله‌های شهری، هم‌اکنون ۴۹ غرفه در سطح مناطق مختلف شهری قم فعال است.

به گفته وی، عملکرد غرفه‌های پسماند شهرداری قم با شهروندان به‌صورت تعاملی است و مردم به هر مقدار پسماند خشکی که تحویل دهند از کالاهای مصرفی که در غرفه‌ها درنظر گرفته‌شده بهره‌مند می‌شوند.

میرهادی، اهمیت مسئله تفکیک از مبدأ را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: مشارکت شهروندان در این بخش می‌تواند از ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی در سطح شهر و برهم خوردن چهره و سیما و منظر شهری جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: پسماندهای ساختمانی یکی از جلوه‌های مهم سد معبر امروزه شهر قم است و از شهروندان درخواست می‌شود برای دفع پسماندهای ساختمانی و تحویل باکس‌های ویژه قبل از آغاز عملیات عمرانی با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند.

نوشته های مشابه
بدرقه باشکوه شهدای خدمت در قم
آماده‌سازی مسیر تشییع شهدای خدمت در قم
راه‌اندازی پویش «تکریم خادم خستگی ناپذیر» در قم
تشریح فعالیت‌های سازمان فرهنگی شهرداری قم برای بزرگداشت شهدای خدمت
آمادگی کامل شهر قم برای برگزاری مراسم تشییع شهدای راه خدمت
برپایی ۲۰ موکب توسط شهرداری قم در مراسم تشییع شهدای خدمت
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.