محوریت استاندارد در اجرای پروژه‌های فضای سبز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: یکی از دغدغه‌های مهم مجموعه مدیریت شهری، استانداردسازی فضاهای شهری به‌ویژه سیستم الکتریکال و مکانیکال بوستان‌های شهر بوده و در این راستا پروژه‌های ایمن‌سازی بوستان‌ها، آب‌نماها و مجموعه‌های بازی اجراشده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
محوریت استاندارد در اجرای پروژه‌های فضای سبز
شناسه : 42622 | انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به روز جهانی استاندارد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مجموعه مدیریت شهری، استانداردسازی فضاهای شهری به‌ویژه سیستم الکتریکال و مکانیکال بوستان‌های شهر بوده است.

وی با تأکید بر اینکه طی ۵ سال گذشته استانداردسازی در بوستان‌های شهر به‌طور جد پیگیری شده است تصریح کرد: طبق یک اولویت‌بندی، پروژه‌هایی در این بخش تعریف‌شده و با اعتباری بالغ‌بر ۶۰۰ میلیارد ریال کلیه تأسیسات الکتریکال و مکانیکال شامل سیستم روشنایی بوستان‌ها، آب‌نماها و موتورخانه‌های آن‌ها و مجموعه‌های بازی کودکان را استانداردسازی و ایمن‌سازی کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه بیش از ۱۸ هزار پایه روشنایی در بوستان‌های شهر وجود دارد گفت: کلیه این پایه‌ها استاندارد و ایمن هستند و به‌صورت زیرساختی کلیه مباحث استاندارد در آن‌ها رعایت شده است.

وی با اذعان به اینکه در گذشته بسیاری از آب‌نماهای شهر ناایمن بوده‌اند خاطرنشان کرد: در همین راستا طی سال‌های اخیر ایمن‌سازی آن‌ها در دستور کار قرار گرفت و این آب‌نماها در حال حاضر در سطح شهر به‌صورت ایمن و استاندارد فعال هستند.

جوادیان با تأکید بر اینکه ۱۶۰ آب‌نمای سطح شهر استاندارد هستند افزود: مجموعه‌های بازی نیز ناایمن و عموماً فلزی بودند و با شرایط آب و هوایی قم تناسب نداشتند و به همین منظور طی پروژه‌ای کلیه مجموعه‌های فلزی بازی ناایمن و غیراستاندارد جمع‌آوری‌شده و مجموعه کمپلکس‌های بازی استاندارد جایگزین آن‌ها شد.

وی با اشاره به اینکه قم رتبه نخست استفاده از مجموعه بازی‌های ایمن را در کشور دارا است یادآور شد: ممیزی انرژی نیز در راستای استانداردسازی استفاده از انرژی بسیار راهگشا بوده است.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.