فعالیت رانندگان تاکسی و اتوبوس قم زیر ذره‌بین نظارت

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به نظارت‌های غیرمحسوس در شهر گفت: فعالیت رانندگان تاکسی و اتوبوس قم زیر ذره‌بین نظارت بوده و استفاده از ماسک برای رانندگان الزامی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فعالیت رانندگان تاکسی و اتوبوس قم زیر ذره‌بین نظارت
شناسه : 41964 | انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود طبیبی معاون حمل‌ونقل‌وترافیک شهرداری قم از آخرین وضعیت اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حمل‌ونقل عمومی شهری قم بازدید کرد.

وی با حضور میدانی در سطح شهر از نزدیک با رانندگان تاکسی و اتوبوس دیدار و گفت‌وگو کرد و به بررسی نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آن‌ها پرداخت.

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌خصوص استفاده از ماسک موضوع مهمی بود که طبیبی در گفت‌وگو با رانندگان، آن را مورد تأکید قرار داد.

به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، بازدید و بازرسی‌های سرزده از نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری قم با جدیت تمام ادامه دارد و با افراد خاطی طبق مقررات موجود برخورد می‌شود. همچنین رانندگانی که نسبت به رعایت کامل این دستورالعمل‌های اقدام می‌کنند نیز تشویق می‌شوند.

طبیبی تأکید کرد: استفاده از ماسک توسط راننده‌های تاکسی و اتوبوس یک الزام است و از هفته گذشته، نظارت‌های نامحسوس در این موضوع شدت گرفته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت:  رانندگان تاکسی باید به‌عنوان یک الگو رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را موردتوجه قرار دهند تا سایر شهروندان نیز به تبعیت از آنان این مهم را موردتوجه قرار دهند.

وی به بازدید نامحسوس از وضعیت استفاده رانندگان اتوبوس و تاکسی قم از ماسک اشاره کرد و افزود: در حال حاضر میزان استفاده رانندگان تاکسی و اتوبوس از ماسک، رضایت‌بخش است.

طبیبی خاطرنشان کرد: رانندگانی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک را موردتوجه قرار داده بودند تشویق و به افراد خاطی نیز  تذکر لازم داده می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در مورد وضعیت واکسیناسیون رانندگان تاکسی و اتوبوس گفت: مرحله نخست تزریق واکسن انجام‌شده و بخش قابل‌توجهی نیز تزریق دوز دوم را انجام داده‌اند. البته با برچسب‌هایی که روی شیشه تاکسی‌ها نصب می‌شود، شهروندانی که از تاکسی و یا اتوبوس استفاده می‌کنند، در جریان وضعیت تزریق واکسن توسط راننده قرار می‌گیرند.

وی همچنین به میزان ظرفیت اتوبوس‌های فعال در شهر برای جابه‌جایی مسافران اشاره کرد و گفت: هر اتوبوس شهری تا ظرفیت ۵۰ درصد می‌توانند مسافران را سوار کند و اگر تخلفی در این زمینه صورت گیرد با متخلفان برخورد می‌شود.

طبیبی یادآور شد: شهروندان نیز می‌توانند تخلف‌های رانندگان اتوبوس در سوار کردن بیش از اندازه گنجایش مسافر را به سامانه ۱۳۷ اعلام کنند.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.