جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم

جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم در حالی اعلام شد که حال ۱۰۵ بیمار وخیم است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم
شناسه : 41817 | انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۷۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۵۷ نفر از این افراد در بخش درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۵۶ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شدند، افزود: در حال حاضر ۴۳۵ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۱۰۵ نفر از آنها وخیم است.

وی ادامه داد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ بیمار در اثر کرونا در قم فوت شدند.

قدیر، تعداد تست‌های گرفته شده در ۲۴ ساعت گذشته را ۸۵۷ مورد عنوان کرد و گفت: نتیجه ۱۶۵ تست در استان مثبت بوده و ۸۱۸ هزار و ۲ دوز واکسن نیز به افراد تزریق شده است.

وی افزود: طبق آخرین گزارش‌های رسیده ۵۸ درصد شهروندان قمی علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، اگر موج بعدی کرونا در قم رخ بدهد افرادی که واکسن نزده‌اند طعمه اصلی ویروس کرونا خواهند شد در حالی که با واکسینه شدن تاکنون روند بیماری‌ها و مرگ و میرهای استان هم روند نزولی به خود گرفته است.

قدیر با اشاره به این موضوع که افغانستانی‌ها به کرونا مبتلا نمی‌شوند، تفکری اشتباه است و بخش زیادی از قربانیان کرونایی قم از جامعه اتباع هستند، در این زمینه عنوان کرد: با سازوکارهای در نظر گرفته شده تمام اتباع مجاز و غیرمجاز اتباع در قم امکان دریافت واکسن دارند.

نگرانی از عدم استقبال گروه سنی بالای ۱۲ سال از واکسینه شدن

همچنین رئیس مرکز بهداشت قم ضمن ارائه گزارشی از روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون در قم تصریح کرد: ۹۶۱ هزار تن تعداد افراد بالای ۱۸ سال در قم است، که تاکنون در این گروه سنی، ۵۲ درصد دوز اول و ۲۷ درصد نیز دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

سیامک محبی افزود: در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز ۱۵۱ هزار نفر مشمول دریافت واکسن هستند که تاکنون حدود ۱۴ درصد از آنها دُز اول را دریافت کرده‌اند روند واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در قم وضعیت کُندی دارد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت آرامستان‌ها، پایانه‌های مسافربری درون شهری و برون شهری، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، مجتمع‌های خرید و پاساژها، آرایشگاه‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، گیم نت‌ها و مطب‌های پزشکی از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی رضایت بخش نیست.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.