مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم:

پنج هزار نسخه کتاب بریل از قم به اقصی نقاط کشور ارسال شد

شهر بیست/ مدیرکل کتابخانه های عمومی قم گفت: این استان تنها مرکز تولید و انتشار کتاب بریل در کشور است، و در سال 97 بیش از پنج هزار کتاب و تقویم با رسم الخط بریل تولید و به استان‌ها و شهرهای مختلف ارسال شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پنج هزار نسخه کتاب بریل از قم به اقصی نقاط کشور ارسال شد
شناسه : 4158 | انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، حجت الاسلام امیرعطالله جباری درششمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی قم در سالن جلسه های معاونت اجتماعی استانداری قم اظهار داشت: امسال کتاب‌های بریل تولیدی استان در ۱۲ مرحله در کشور توزیع شد که ۶ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۶۵۰ صفحه آن در قالب سه هزار و ۸۵۰ نسخه فقط در چهار مرحله به استان های مختلف کشور فرستاده شد.

وی گفت: در این جلسه نیز پنج عنوان کتاب در ۱۲ نسخه و یک میلیون و ۱۱۰ هزار صفحه رونمایی و به ۷۰ نهاد فرهنگی کشور ارسال خواهد شد.

جباری همچنین با اشاره به انجام ۵۲۷ برنامه فرهنگی در سطح اداره کل و کتابخانه های عمومی قم طی سال ۹۷ بیان داشت: این برنامه ها در راستای رویکرد ویژه نهاد کتابخانه های کشور و همچنین تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تبدیل کتابخانه به پایگاه فرهنگی اجتماعی انجام پذیرفته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی قم در ادامه گفت: ۲۱ هزار و ۵۰۷ تن عضو کتابخانه های عمومی هستند و ۲۳ کتابخانه نهادی و ۱۷ کتابخانه مشارکتی در مناطق مختلف استان و بخش های تابع فعال است که اعضای کتابخانه ها می توانند از منابع آن بهره مند شوند.

جباری گفت: امسال ۴۶۶ هزار و ۲۸۸ جلد کتاب غیر درسی توسط کتابخانه های استان امانت داده شده که از این تعداد ۱۸۰ هزار کتاب با موضوع کودک و نوجوان و ۲۵۷ هزار کتاب نیز با محتوای بزرگسالان است.

وی با اشاره به برخی طرح های عمرانی کتابخانه های قم، احداث کتابخانه شهدای نوبهار را از جمله آن دانست و گفت:این طرح ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن نیزنیازمند پنج میلیارد ریال اعتبار است که ۲۰ میلیارد ریال آن از طریق نهاد کتابخانه های کشور تأمین شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی قم، بازسازی سالن آمفی تئاتر کتابخانه های استان با ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار را از دیگر اقدام های عمرانی دانست و افزود: راه اندازی کتابخانه ریحانه برای بانوان در منطقه محروم شهر قائم و پیگیری احداث کتابخانه در شهر سلفچگان و روستاهای کرمجگان و جنداب نیز از دیگر فعالیت های عمرانی به شمار می آید.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.