عملیات‌های خارج از محدوده شهری چالش سازمان آتش‌نشانی قم

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم یکی از چالش‌های این سازمان را حضور در عملیات‌های خارج از خدمات شهری عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته ۵۰۹ عملیات در خارج از محدوده خدمات شهری انجام داده که ۲۷۲ مورد از آن‌ها معطوف به اطفای حریق بوده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
عملیات‌های خارج از محدوده شهری چالش سازمان آتش‌نشانی قم
شناسه : 41560 | انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا بابا احمدی گفت: ۷۵ نفر از نیروهای سازمان آتش‌نشانی قم در شرف بازنشستگی قرار دارند و نسبت به تزریق نیروهای جوان باید به‌موقع اقدام شود.

وی با بیان اینکه تبدیل‌شدن یک نیرو به آتش‌نشان حرفه‌ای دست‌کم به ۵ سال زمان نیاز دارد، ابراز کرد: بنابراین باید با تزریق نیروی جدید ضریب آزمون و خطای این سازمان را کاهش داد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: برای خدمت‌رسانی به‌موقع و جلوگیری از خسارت‌های مادی و جانی شهروندان باید تجهیزات خاص سازمان آتش‌نشانی با وجود بالا بودن بار مالی سنگین تأمین شود.

وی، یکی از چالش‌های سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم را حضور در عملیات‌های خارج از خدمات شهری دانست که هزینه‌های زیادی به این سازمان وارد می‌کند و افزود: طی یکی از عملیات‌های این سازمان در خارج از محدوده شهری علاوه بر خسارت ۲۰ میلیارد تومانی به یکی از خودروهای آتش‌نشانی، ۳ نفر از نیروها نیز به‌شدت دچار آسیب شده‌اند.

بابا احمدی خاطرنشان کرد: سال گذشته سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ۵۰۹ عملیات در خارج از محدوده خدمات شهری انجام داده که ۲۷۲ مورد از آن‌ها معطوف به اطفای حریق بوده است.

وی با تأکید بر اینکه تجهیزات آتش‌نشانی به دلیل وارداتی بودن و مشکلات تحریمی با دشواری وارد کشور می‌شوند، اذعان کرد: این در حالی بوده که بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان بومی توانایی ساخت تجهیزات ضروری و تحریم شده آتش‌نشانی را دارا هستند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در پایان عنوان کرد: پرسنل آتش‌نشانی شهرداری قم به همراه جمعی از آتش‌نشانان شهرهای دیگر خواستار پیگیری دیداری با مقام معظم رهبری هستند که امید می‌رود مسئولان شهرداری قم با همکاری با شهرهای دیگر به این خواسته آتش‌نشانان جامع عمل بپوشانند.

نوشته های مشابه
سفرنامه‌نویسی ساده نیست/ خط قرمزها را می‌شناسم/ فعلاً برنامه‌ای برای ساخت رادیو هفت ندارم
تفاوت‌های فرهنگی ایران و ژاپن/ ایرانی‌ها شادند ژاپنی‌ها پر کار!
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.