کادر درمان قم در پیک پنجم بستری نشدند/ با بازگشایی تلفیقی مدارس موافقیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه با واکسیناسیون نسبتاً کامل کادر بهداشت و درمان در پیک پنجم کرونا هیچ فوتی یا حتی بستری نداشتیم، گفت: تعطیلی دراز مدت مدارس ودانشگاه‌ها ضربه جبران ناپذیری بر آموزش زده و ما با بازگشایی مدارس به صورت تلفیقی موافق هستیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کادر درمان قم در پیک پنجم بستری نشدند/ با بازگشایی تلفیقی مدارس موافقیم
شناسه : 41057 | انتشار : ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت فاطمه(س)، محمدرضا قدیر ظهر امروز در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، در خصوص واکسیناسیون کرونا در قم اظهار کرد: با واکسیناسیون کادر درمان در قم هیچ یک از کادر بهداشت و درمان در پیک سنگین کرونایی اخیر، بستری نشدند که این امر اهمیت واکسیناسیون را نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به واکسیناسیون نسبتاً کامل کادر بهداشت و درمان در پیک پنجم کرونا که بسیار شدید و طولانی بود و سه ماه به طول انجامید؛ از کادر بهداشت و درمان هیچ فوتی و یا حتی بستری هم نداشتیم و هیچکدام دچار بیماری شدید کرونا نشدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: واکسن در موج اخیر کاملا موثر بوده است و از همشهریان تقاضا می‌کنیم به تبلیغات نادرست در فضای مجازی توجه نکنند و هر چه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

قدیر گفت: تاکنون ۶۴۱ هزار و ۶۸۱ دُز واکسن کرونا در قم تزریق شده است که ۴۴۰ هزار و ۹۳۵ مورد آن دُز اول و ۲۰۰ هزار و ۷۴۶ مورد آن مربوط به دُز دوم بوده است.

وی ادامه داد: تعطیلی دراز مدت مدارس ودانشگاه‌ها ضربه جبران ناپذیری بر آموزش زده و این در دراز مدت اثرات خود را نشان خواهد داد و ما با بازگشایی مدارس به صورت تلفیقی موافق هستیم.

همچنین آیت الله سید محمد سعیدی در این دیدار، گفت: در حرکتی که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص واکسیناسیون انجام شد، آثار مثبتی در کاهش روند بیماری و فوتی ها را شاهد بودیم که این روند باید با قوت تا ریشه کن شدن کامل این بیماری منحوس ادامه پیدا کند.

وی افزود: ما در حرم اهل‌بیت(ع) باید الگویی برای کشور باشیم و در این راستا مردم با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید هرچه سریع‌تر واکسن خود را دریافت کنند.

امام جمعه قم گفت: سلامت نعمتی است که خداوند به انسان‌ها ارزانی کرده و نباید به واسطه تبلیغات نادرست عده‌ای به خطر بیفتد.

وی در پایان سخنان خود از فعالیت و زحمات تمام جهادگران و طلاب در کنار کادر درمان استان تقدیر و تشکر کرد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.