پاسخ به چند شایعه درباره واکسن کرونا

مدیر گروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت قم در رابطه با شایعه تأثیر واکسن در ناباروری گفت: اگر واکسن‌ها باعث ناباروری می‌شدند، رشد جمعیت ما باید به صفر می‌رسید، زیرا هفتاد سال است که واکسیناسیون انجام می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پاسخ به چند شایعه درباره واکسن کرونا
شناسه : 41000 | انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، محمد تقی سلطانی مدیر گروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت قم امروز در نشست شورای اطلاع رسانی کرونا در استانداری قم، در رابطه با شایعه تأثیر واکسن در ناباروری بیان کرد: اگر واکسن‌ها باعث ناباروری می‌شدند، رشد جمعیت ما باید به صفر می‌رسید؛ زیرا هفتاد سال است که واکسیناسیون انجام می‌شود.

وی در خصوص شایعه آب مقطر بودن واکسن برکت اظهار کرد: اگر یک دهم آب مقطر تزریق شود دردی غیر قابل تحمل انسان را فرا می‌گیرد، همچنین حتی اگر آب مقطر هم باشد ضرری ندارد.

وی با بیان اینکه شبهه دیگری مبنی بر اینکه واکسن تا دو سال آینده باعث مرگ می‌شود وجود دارد، ادامه داد: واکسیناسیون کرونا تازه شروع شده است چه کسی دوسال آینده را دیده است؟ بر چه اساس علمی گفته می‌شود که واکسیناسیون دو سال آینده کسی را می کشد؟ چرا کسی که می‌تواند تاثیرات واکسن را در دو سال آینده با این دقت پیش بینی کند نمی تواند آن را درمان کند؟

مدیر گروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت قم بیان کرد: برخی می‌گویند همزمانی ویتامین و واکسن باعث مرگ می‌شود که این امر صحت ندارد؛ زیرا ویتامین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن است.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.