رد شایعه صدور کارت واکسن برای افرادی که واکسینه نشده‌اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با رد شایعات صدور کارت واکسن برای افرادی که واکسنینه نشده‌اند، گفت: اخیراً در فضای مجازی اخباری مبنی بر اینکه «افرادی بدون تزریق واکسن، کارت واکسن دریافت کرده‌اند» منتشر شد که این موضوع صحت نداشته و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رد شایعه صدور کارت واکسن برای افرادی که واکسینه نشده‌اند
شناسه : 40934 | انتشار : ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: اطلاعات درج شده در کارت‌های واکسن از سامانه کشوری برداشت می‌شود و هر تغییر عمدی یا سهوی در نوع واکسن تزریق شده باعث توقف کلی روند می‌شود.

وی افزود: آن دسته از افرادی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند، می‌توانند پس از مراجعه به سایت vcr.salamat.gov.ir و ثبت اطلاعات شخصی خود یعنی نام و نام خانوادگی، شماره گذرنامه، کد ملی و شماره موبایلی را که به نام متقاضی است، کارت واکسن خود را دریافت کنند.

محبی، واکسیناسیون را امری الزامی دانست و ادامه داد: در آینده نزدیک ارائه خدمات عمومی از جمله خدمات بانکی، تهیه بلیت هواپیما، قطار، اتوبوس و همچنین اقامت در هتل منوط به داشتن کارت واکسیناسیون خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: استعلام تمامی کارت‌های واکسن از طریق سامانه وزارت بهداشت به‌‌صورت آنلاین انجام می‌شود و با هرگونه تخلفی در این حوزه برخورد قانونی خواهد شد.

وی در پایان گفت: اخیراً در فضای مجازی اخباری مبنی بر اینکه افرادی که واکسن نزده‌اند اما به طریقی کارت واکسن تهیه کرده‌اند منتشر شد که این موضوع صحت نداشته و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.