شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با «شهر۲۰» خبر داد

تلاش آموزش‌وپرورش برای نوسازی کامل سینما تربیت

مدیرکل آموزش و پرورش قم با اشاره به نوسازی نمای بیرونی و سالن سینما تربیت در دو سال اخیر، گفت: طی یک سال گذشته برای نوسازی و تجهیز فضای داخل سالن سینما بیش از هفتصد میلیون تومان هزینه شده و بازسازی سرویس‌های بهداشتی را هم در اولویت قرار می‌دهیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش آموزش‌وپرورش برای نوسازی کامل سینما تربیت
شناسه : 40770 | انتشار : ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲   پرینت

حمیدرضا شیخ الاسلام در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با اشاره به نوسازی سینما تربیت، گفت: با وجود اینکه اداره کل نوسازی مدارس باید برای مباحث عمرانی ورود کند اما از آنجا که سینما تربیت برای بنده چه در زمانی که در این شهر دانش‌آموز بودم و چه در زمان خدمت در دبیرستان‌های استان اهمیت داشت، اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان برای نوسازی این سینما ورود کرد.

وی تصریح کرد: در حالی که طی ۴۰ سال گذشته اقدام خاصی در این سینما انجام نشده بود اما با توجه به اینکه فضای فیزیکی و نمای ساختمان در داخل خیابان وضعیت مناسبی نداشت، سال ۱۳۹۸ نمای بیرونی ساختمان نوسازی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه داخل سالن سینما نیز با توجه به وضعیت نامناسب شیب و سقف و دیوار و صندلی‌ها نیازمند نوسازی بود، افزود: طی یک سال گذشته برای نوسازی فضای داخل سینما بیش از ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که اگر قرار بود امروز این کار صورت گیرد، دو برابر مبلغ مذکور باید هزینه می‌شد.

شیخ الاسلام با بیان اینکه با اتمام نصب صندلی‌ها، فضای داخل سالن سینما آماده ارائه خدمات خواهد بود، گفت: برای نوسازی لابی و موارد دیگر فعلاً اعتبار نداریم و در دستور کار ما قرار ندارد، با این وجود تلاش می‌کنیم در مراحل بعد انجام دهیم.

وی در پاسخ به اینکه سرویس‌های بهداشتی سینما نیازمند نوسازی است، گفت: سرویس بهداشتی را در اولویت قرار می‌دهیم و از سوی همکاران باید برآورد اعتبار صورت بگیرد تا ان‌شاءالله نوسازی آن را انجام دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش قم افزود: متأسفانه سینما تربیت از زمان شیوع کرونا هیچ درآمدی نداشته که از درآمدهای اختصاصی خود سینما بتوانیم هزینه کنیم.

شیخ الاسلام همچنین در پاسخ به اینکه سینما تربیت طی چهل سال گذشته برای آموزش‌وپرورش درآمدزایی کرده است، گفت: به گذشته نمی‌توانم استناد کنم اما در دوران مدیریتی بنده در اداره‌کل آموزش‌وپرورش، طی دو مرحله برای نوسازی این سینما اقدام شده است.

وی با بیان اینکه سالن سینما تربیت را از صرف تک بعدی بودن نمایش فیلم به چند بعدی بودن ارتقا می‌دهیم، گفت: از ظرفیت این سینما برای ایجاد نشاط در دانش آموزان و آموزش تصویری استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه به توسعه زیرساخت در آموزش و پرورش اعتقاد دارم، خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر علاوه بر ۱۶۰ مدرسه احداث شده، بیش از ۴۰ پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.