بیمارستان تنفسی شهدای ارتش قم افتتاح شد

بیمارستان دائمی تنفسی شهدای ارتش قم با اقدام جهادی دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی طی هشت روز احداث و به بهره‌برداری رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بیمارستان تنفسی شهدای ارتش قم افتتاح شد
شناسه : 40598 | انتشار : ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، بیمارستان تنفسی شهدای ارتش قم به همت نیروی زمینی ارتش با هزینه ۱۵۰ میلیارد ریال در محوطه بیمارستان شهید بهشتی قم به بهره‌برداری رسید.

افتتاح بیمارستان شهدای تنفسی ارتش

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم بهره برداری از این بیمارستان تنفسی با اشاره به اینکه این بیمارستان با ۷۰ تخت آی سی‌یو و در مدت یک هفته ساخته و آماده ارائه انواع خدمات درمانی به بیماران تنفسی است، گفت: این بیمارستان در کسری از زمان به بهره برداری رسیده و به انواع تجهیزات بیمارستانی شامل اکسیژن‌ساز، مخزن اکسیژن، دستگاه مانیتورینگ و حتی اکسیژن سیار مجهز است.

 وی با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش به فناوری ویژه‌ای در ساخت بیمارستان‌ها دست یافته است، گفت: این هشتمین بیمارستان تنفسی است که توسط نیروی زمینی ارتش برای تمام بحران‌ها ساخته و راه اندازی شده است و پس از بحران کرونا نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

افتتاح بیمارستان شهدای تنفسی ارتش

 فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: این بیمارستان بسیار مجهز و پیشرفته را که در قم احداث شده به ساحت مقدس حضرت معصومه(س)، علمای بزرگوار و شریف و مردم عزیز و انقلابی قم تقدیم می‌کنیم.

 همچنین سرهنگ رحمانی مدیر طرح‌های محرومیت‌زدایی ارتش بابیان اینکه نیروی زمینی ارتش فرمانده میدانی مبارزه با بیماری کروناست، گفت: این بیمارستان پس از درخواست مسئولان استان قم در ۸ روز ساخته و آماده بهره برداری شد.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این بیمارستان ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: این بیمارستان در مقایسه با سایر بیمارستان‌های ساخته شده ۲۰۰ متر بیشتر وسعت دارد و علاوه بر اکسیژن پرتابل تانکر اکسیژن نیز قرار داده شده است.

مدیر طرح‌های محرومیت‌زدایی ارتش افزود: برای ساخت این بیمارستان در مدت یک هفته، ۲۰ هزار نفر ساعت نیروی انسانی و ۱۰ هزار نفر دستگاه‌های مهندسی مشغول به کار بودند.

افتتاح بیمارستان شهدای تنفسی ارتش

همچنین بهرام سرمست استاندار قم در سخنانی با قدردانی از نقش ارزنده نیروهای مسلح و ارتش در مبارزه با کرونا گفت: ارتش در طرح‌های مختلف ملی و استانی مقابله با کرونا همراهی بسیار خوبی داشت.

استاندار قم با اشاره شیوع موج پنجم کرونا در کشور تصریح کرد: در استان قم نیز با توجه به افزایش تعداد افراد بستری، نیاز به بیمارستان مجهزی برای بیماران تنفسی در شرایط پیک کرونا احساس می‌شد و از این روی از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درخواست احداث بیمارستان کردیم

سرمست افزود: طی مدت ۸ روز با یک کار فوق جهادی ارتش جمهوری اسلامی و کمک دستگاه‌های دولتی استان قم شاهد بهره برداری از این بیمارستان پیشرفته بودیم.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.