کاهش سن واکسیناسیون در قم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: متولدین ۱۳۶۳ و قبل از آن و دانشجویان مراکز آموزش عالی و طلاب می‌توانند برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاهش سن واکسیناسیون در قم
شناسه : 40561 | انتشار : ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، سیامک محبی گفت: با اعلام وزارت بهداشت از امروز در استان قم متولدین سال ۱۳۶۳ و قبل از آن و همچنین دانشجویان مراکز آموزش عالی و طلاب می توانند با مراجعه به یکی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان قم واکسن کرونا تزریق کنند.

وی با اشاره به الزامی بودن داشتن پرونده الکترونیک سلامت جهت تزریق واکسن کرونا افزود: کسانی که فاقد پرونده الکترونیک سلامت هستند، هر چه زودتر برای برخورداری از واکسیناسیون عمومی به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه کرده و نسبت به تشکیل پرونده الکترونیک اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه نیاز است خود مراقبتی و دیگر مراقبتی به عنوان یک مسئولیت فردی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد تا بتوان با موفقیت از بحران کنونی عبور کنیم، تصریح کرد: در شرایط فعلی نباید تنها به خود فکر کرد بلکه باید در قبال سلامت جامعه نیز احساس مسئولیت کرد و اصول بهداشتی (استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی) را انجام داد.

رئیس مرکز بهداشت استان ادامه داد: آخرین آمار تعداد تست های هفتگی کرونا در قم، حدود ۱۹ هزار مورد است که حدود ۵ هزار مورد از آن ها مثبت شده است.

محبی در عین حال از رهگیری هفتگی حدود ۱۲ هزار بیمار کرونایی در استان خبر داد و اظهار کرد: تعداد هفتگی مراقبت در منزل هم حدود ۹۰ بیمار است که البته افزایش تعداد پزشکان می تواند سبب افزایش این عدد شود.

وی با بیان اینکه استان قم در بین استان های کشور در رتبه هفدهم ابتلا و بستری های کرونایی قرار دارد، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های موج فعلی این بیماری، طولانی شدن مدت دامنه آن است که سبب خستگی مفرط کادر بهداشت و درمان شده است.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.