۵.۵ میلیون بیکار در کشور داریم/ تلاش برای ایجاد یک میلیون شغل در سال

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود ۵.۵ میلیون بیکار در کشور، گفت: توسعه برنامه‌های اشتغالی بر مبنای قول رئیس جمهور برای ایجاد سالی یک میلیون شغل در دستور کار قرار دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۵.۵ میلیون بیکار در کشور داریم/ تلاش برای ایجاد یک میلیون شغل در سال
شناسه : 40434 | انتشار : ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، حجت‌الله عبدالملکی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی، وزارت‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی را وزارت مردم دانست و اظهار کرد: ۳.۵ میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی و دو میلیون نفر در صندوق بازنشستگان داریم، علاوه بر این صندوق بیمه روستایی را نیز با پوشش روستاییان داریم و در سازمان بهزیستی هم ۶.۵ میلیون نفر تحت پوشش داریم که نیازمند رسیدگی بهتر و در حد انتظار هستند که همه ظرفیت های عظیم مردمی هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ شرکت در زیرمجموعه وزارت کار وجود دارد خاطرنشان کرد: تمام این شرکت ها متعلق به مردم هستند و باید به‌خوبی مدیریت شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یکی از موضوعات مهم این وزارتخانه را مسئله بیکاری عنوان کرد و افزود: ۵.۵ میلیون بیکار در کشور داریم که باید در جهت رفع مشکل آن گام برداریم.

وی ادامه داد: با بیماری کرونا نیز عده‌ای بیکار شدند که باید به مشکلات آن ها رسیدگی شود.

عبدالملکی یکی از موضوعات و مشکلات مهم روز جامعه را مسئله تورم ذکر کرد و با تأکید بر اینکه در مدیریت کلان کشور باید تورم و گرانی مهار شود، افزود: همچنین توسعه برنامه‌های اشتغالی که بتوانیم سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم در دستور کار است و رئیس جمهور نیز قول این مهم را داده است.

 وی با تأکید بر اینکه وزارت کار متولی اشتغال‌زایی است که در این مسیر نیازمند همکاری سایر وزارت‌خانه‌ها هستیم، گفت: البته امکانات و منابع خوبی در کشور وجود دارد که می‌توان از این مشکلات عبور کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در دیدار با آیت الله نوری همدانی، با تأکید بر اینکه حل مشکلات مردم اولویت وزارت کار است، اظهار کرد: این مسئله جزو اصلی‌ترین برنامه‌هایی است که در وزارت کار تعریف شده چراکه معیشت ۶۰ میلیون نفر از مردم کشور به نوعی وابسته به این وزارتخانه بوده و باید در برنامه ها محور حل مشکلات آنها باشد.

وی به ثبت ۲۲۰ هزار تعاونی در کشور اشاره کرد و با تأکید بر فعال بودن تنها ۹۰ هزار تعاونی، خاطرنشان کرد: در زمینه تقویت تعاونی‌ها نیز برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار داریم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت معیشت مردم، برنامه‌های خود برای بیکارشدگان دوران شیوع  کرونا را مد نظر قرار داد و تصریح کرد: برنامه ریزی شده تا بتوانیم بخشی از خسارت هایی که به مردم وارد شده جبران کنیم.

وی ضمن ابراز امیدواری از برداشتن گام های اساسی و مؤثر در حوزه های درمان، بازنشستگی، اشتغال و اقشار آسیب‌دیده زیرمجموعه این وزارت خانه در کشور بیان کرد: تلاش این وزارتخانه این است که نوعی برنامه ریزی و اقدام کند که آسیب های اجتماعی به حداقل برسد.

عبدالملکی با اشاره به وجود چهار صندوق و شرکت بیمه‌ای زیرمجموعه این وزارت خانه، از ناکارآمدی های این مجموعه ها گلایه و تصریح کرد: طی سال‌های اخیر انتصابات با تکیه بر روابط و رانت در این مراکز مشکلات زیادی به وجود آورده و دستور رئیس جمهور نیز سالم‌سازی این مجموعه‌ها خصوصاً در سطوح مدیران و مسئولان است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع رفاه ایرانیان، نواقص این سامانه را مورد توجه قرار داد و افزود: این سامانه در صورت تکمیل ضمن اینکه اطلاعات خوبی در اختیار مدیران و تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور می گذارد، خدمات رسانی و کمک های مردمی را نیز هدفمند می کند.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.