پسماندهای پزشکی و اقلام بهداشتی را جداگانه تحویل غرفه‌ها دهید

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به خطر رهاسازی پسماندهای عفونی، گفت: پسماندهای پزشکی مانند سرم، سرنگ، وسایل برنده و داروها، همان پسماندهای ویژه و خطرناک هستند که شهروندان باید جداگانه آن را به غرفه‌ها تحویل دهند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پسماندهای پزشکی و اقلام بهداشتی را جداگانه تحویل غرفه‌ها دهید
شناسه : 40367 | انتشار : ۰۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عبدالله میرابراهیمی با اشاره به اهمیت تفکیک پسماند به‌ویژه پسماندهای ویژه و خطرناک، اظهار کرد: در روزهای گذشته با شیوع پیک  کرونا و به‌تبع آن افزایش استفاده از داروها و اقلام پزشکی به‌ویژه در منازل، شهروندان باید این پسماندها را دیگر پسماندها جداسازی کنند.

وی ادامه داد: پسماندهای پزشکی مانند سرم، سرنگ، وسایل برنده و داروها، همان پسماندهای ویژه و خطرناک هستند و شهروندان باید جداگانه آن را به غرفه‌ها تحویل دهند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه شهروندان باید این زباله‌های ویژه را در کیسه‌های قرمز تحویل دهند، تصریح کرد: افرادی که در منزل بیمار دارند باید مراقب پسماندهای خطرناک و ویژه باشند و با رعایت مسائل بهداشتی این زباله‌ها را در کیسه‌های دربسته تحویل دهند.

وی با تأکید بر اینکه در سطح شهر باید این زباله‌های ویژه ازجمله ماسک از طریق مخازن پسماند منتقل‌شده و رهاسازی نشود، یادآور شد: آلودگی اقلام بهداشتی زیاد بوده و متأسفانه رهاسازی و بی خطرسازی این اقلام می‌تواند منجر به درگیری کارکنان مدیریت شهری شود.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.