آغاز مرحله نخست مسابقه‌های سراسری قرآن کریم در قم

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف قم گفت: مرحله نخست شهرستانی و استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقه‌های سراسری قرآن کریم در سطح استان از ۹ تا ۲۰ شهریورماه برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز مرحله نخست مسابقه‌های سراسری قرآن کریم در قم
شناسه : 40346 | انتشار : ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم، سید محمد صالح‌نژاد با اشاره به‌آغاز مرحله نخست چهل‌وچهارمین دوره مسابقه‌های سراسری قرآن کریم، اظهار کرد: ثبت‌نام از علاقه‌مندان به‌شرکت دراین رقابت‌ها طی روزهای ۱۳ اردیبهشت تا ۱۳ خردادماه امسال صورت گرفت و در قم حدود ۹۰۰ تَن در رشته‌های مختلف از جمله قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ از پنج جزء تا کل، تفسیر، دعاخوانی و اذان نام‌نویسی کردند.

وی افزود: امسال شاهد افزایش سه برابری شرکت‌کنندگان در مسابقه‌های سراسری قرآن کریم دراستان بودیم.

وی با بیان اینکه مسابقه‌های بانوان از نهم شهریورماه به‌مدت چهار روز آغاز خواهد شد گفت: مسابقه‌های آقایان نیز به‌مدت سه روز و از هفدهم همین ماه در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقه‌ها به‌صورت انفرادی، بدون حضور جمعیت و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تدارک دیده شده و بر این اساس، زمان‌بندی دقیقی صورت گرفته و به‌شرکت‌کنندگان هم اعلام شده است.

صالح‌نژاد با بیان اینکه برگزیدگان این مرحله از مسابقه‌ها بر اساس کسب حد نصاب امتیاز و در ۲ مرحله نیمه نهایی و نهایی به‌سازمان اوقاف معرفی می‌شوند، گفت: با توجه به‌اینکه تعداد شهرستان‌های قم زیاد نیست، مراحل شهرستانی و استانی با هم تجمیع شده‌اند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف قم تصریح کرد: ۵۰۰ تَن از مسابقه دهندگان دراستان دررشته تفسیر شرکت کرده بودند که مسابقه کتبی این رشته به‌صورت اینترنتی درسیزدهم مردادماه برگزار شده و مهرماه نیز مرحله دوم آن برگزار خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: نیمی از شرکت‌کنندگان در مسابقه‌های مرحله نخست در سطح استان را بانوان تشکیل می‌دهند.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی تکمیل دسترسی‌های تونل غدیر
تقدیر از شهردار قم به‌پاس ۲۱ سال تلاش اثرگذار در مدیریت شهری
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.