مردم به تبلیغات ضد واکسن توجه نکنند/ ۹۰درصد بیماران بستری واکسینه نیستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه مردم باید بدون توجه به تبلیغات منفی در فضای مجازی نسبت به واکسینه کردن خود اقدام کنند، گفت: حدود ۹۰ درصد بستری‌ها و مرگ و میرهای فعلی کرونایی در استان به کسانی تعلق دارد که واکسن نزده‌اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مردم به تبلیغات ضد واکسن توجه نکنند/ ۹۰درصد بیماران بستری واکسینه نیستند
شناسه : 40113 | انتشار : ۰۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمدرضا قدیر که امروز در نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر سخن می‌گفت با تبریک زادروز حکیم بوعلی سینا و روز پزشک، اظهار کرد: باید گفت موج فعلی بیماری کرونا بسیار شدید و غیرقابل پیش بینی بود.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های موج پنجم کووید۱۹ خاطر نشان کرد: افزایش ۳۰۰ درصدی قدرت سرایت این ویروس در کنار برخی عادی انگاری‌ها از سوی مردم به دلیل طولانی شدن این بحران و همچنین فرسودگی کادر بهداشت و درمان موجب نگرانی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین به تلاش زائدالوصف پرستاران در مراکز بهداشتی و درمانی توجه داد و گفت: برخی از این عزیزان تا ۳۰ شیفت و بیشتر هم در هر ماه کار می‌کنند که واقعاً خسته کننده است، در حالی که برخی دانشجویان ترم آخر رشته پرستاری فعلاً حاضر نیستند که به کارگیری شوند.

وی با ابراز نگرانی از افزایش تصادفات در سال جاری نسبت به سال قبل اذعان کرد: کمتر شدن مراجعان به مراکز درمانی می‌توانست شرایط بهتری برای مدیریت کرونا ایجاد کند، در حالی که عادی انگاری برخی از مردم سبب افزایش ترددها، تصادف‌ها و مراجعه‌ها به مراکز درمانی شده است.

قدیر با هُشدار نسبت به تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در قم تصریح کرد: یکی دیگر از چالش‌های امروز مدیریت کرونا، مشکل تأمین اکسیژن است، به این صورت که برخی بیماران کرونایی ترخیص شده به دلیل عدم دسترسی به کپسول اکسیژن مجبور به بازگشت به بیمارستان می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: البته مقرر شده است تا راه اندازی مرکز بانک اکسیژن در استان و تقویت آن، بیماران بتوانند اکسیژن مورد نیاز خود را برای استفاده در منزل تأمین کنند، ضمن آن که ارتش جمهوری اسلامی ایران هم موفق به تشکیل چند بیمارستان تنفسی در برخی استان‌های کشور شده است و استان قم نیز در چند روز آینده شاهد راه‌اندازی این مرکز در بخشی از بیمارستان شهید بهشتی خواهد بود.

وی در عین حال خواستار راه اندازی کارخانه‌های تولید اکسیژن در استان شد.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت بازگشت اعتماد به مردم در موضوع کرونا، از همه مسئولان استان و مدیریت شهری خواست به یاری دانشگاه علوم پزشکی قم بشتابند.

قدیر با ابراز نگرانی از تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی بیان کرد: رصد مرتب در این زمینه ادامه دارد و امیدواریم مردم پشت درب بیمارستان‌ها نمانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین سیاست اصلی فعلی را انجام واکسیناسیون در سطح وسیع دانست و گفت: در حال حاضر حداکثر ۶۵ درصد افراد ۶۰ تا ۸۰ ساله در قم واکسینه شده‌اند، در حالی که این رقم در برخی استان‌ها به ۸۵ درصد هم رسیده است و از این رو لازم است تا مردم استان نسبت به واکسینه کردن خود تشویق شوند.

وی افزود: آمار بیانگر آن است که تا امروز حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد از کل مردم کشور واکسینه شده‌اند، در حالی که این عدد باید برای ایجاد ایمنی نسبی به حداقل ۶۰ درصد برسد.

قدیر با ابراز خرسندی از اینکه کنترل کرونا و گسترش واکسیناسیون در صدر برنامه‌های دولت جدید قرار دارد یادآور شد: مردم باید بدون توجه به تبلیغات منفی در فضای مجازی نسبت به واکسینه کردن خود اقدام کنند و بدانند که حدود ۹۰ درصد بستری‌ها و مرگ و میرهای فعلی کرونایی در استان به کسانی تعلق دارد که واکسن نزده‌اند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.