لزوم ساماندهی بلوار امیرکبیر قم/ صنوف خودرویی باید به شهرک خودرو منتقل شوند

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به فعالیت صنوف خودرویی در بلوار امیرکبیر، گفت: تعداد این واحدها ۱۲۴ مورد است که بخشی از آنها توسط شهرداری تملک شده و مابقی هم به مرور باید به شهرک خودرو منتقل شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم ساماندهی بلوار امیرکبیر قم/ صنوف خودرویی باید به شهرک خودرو منتقل شوند
شناسه : 39862 | انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید متین‌فر با اشاره به تلاش‌های مدیریت شهری برای بهبود وضعیت هسته مرکزی و اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: در سال‌های گذشته در راستای ساماندهی منظر، برقراری نظم عمومی و آسایش شهروندان و نشاط اجتماعی، برنامه‌های مختلفی توسط شهرداری در نقاط مختلف شهر و به‌ویژه اطراف حرم مطهر اجراشده است.

وی افزود: در این راستا یکی از معضلات منطقه مرکزی شهر بحث سد معبر و حضور متکدیان و دستفروشان بوده که با کار منسجمی که از سال ۱۳۹۴ در شهر آغاز شد، شاهد حذف کامل این مشکل در منطقه مرکزی شهر هستیم و سیما و منظر مطلوبی شکل گرفته و جلوه محدوده حرم مطهر به نسبت گذشته بسیار آبرومندتر شده و نظم کاملی در منطقه برقرار است.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم ادامه داد: در بلوار امیرکبیر در محدوده حرم مطهر، شاهد جلوه نازیبایی به دلیل وجود تعداد زیادی صنوف خودرویی هستیم و پیگیر شدیم تا این صنوف به مرور به شهرک خودرو منتقل شوند و این فضا با کاربری مرتبط با محدوده حرم مطهر شکل بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی بلوار امیرکبیر، تصریح کرد: تعداد این واحدها ۱۲۴ مورد است که بخشی از آنها توسط شهرداری تملک شده و مابقی هم به مرور باید جابه‌جا شوند.

متین‌فر، یکی دیگر از مشکلات اطراف حرم مطهر را بازارچه کنار پل حجتیه دانست و گفت: بخشی از آن تملک و تبدیل به فضای سبز شد که برای حل مشکل مابقی این بازارچه نیازمند حمایت مدیریت عالی استان هستیم تا بتوانیم شرایط و جلوه زیبایی برای این محدوده برقرار کنیم.

وی تصریح کرد: قبرستان‌های محدوده بلوار امیرکبیر نیز یکی دیگر از معضلات ساماندهی منظر شهری در منطقه است که اگر این قبرستان‌ها به عنوان فضای شهری مشخص شود، می‌توان فضایی مطلوب و مورد مطالبه شهروندان ایجاد کرد و رضایت‌مندی عمومی را شاهد بود.

نوشته های مشابه
بررسی آخرین وضعیت احداث مسیرهای دسترسی تونل غدیر در منطقه یک قم
بررسی وضعیت ساختاری و بهداشتی باغ پرندگان قم
اجرای عملیات عمرانی در آخرین بلوک‌های شهرک خودرو قم
بررسی مشکلات مجتمع تجاری شمسه قم
گزارش حسابرسی سازمان‌های شهرداری قم به‌زودی ارسال می‌شود
برگزاری جشن بزرگ «در سایه کریمه» در بوستان‌های قم +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.