اجرای طرح نذر خون حسینی از تاسوعا تا اربعین در قم

مدیرکل انتقال خون قم گفت: طرح نذر خون حسینی از ۲۷ مردادماه جاری هم‌زمان با تاسوعا در مراکز انتقال خون استان آغاز می‌شود و تا ۵ مهرماه هم‌زمان با اربعین سرور و سالار شهیدان ادامه دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای طرح نذر خون حسینی از تاسوعا تا اربعین در قم
شناسه : 39838 | انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، مرتضی نوریان گفت: پویش سراسری نذر خون حسینی با شعار «دسترسی به خون سالم حق همه نیازمندان به خون» و « اهدای خون تو تداوم تپش قلب جهان»، با رویکرد استفاده صحیح از ظرفیت فرهنگی مردم به منظور پیوستن به صف داوطلبان اهدای خون در ماه محرم و صفر در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: طرح نذر خون حسینی از ۲۷ مردادماه جاری هم‌زمان با تاسوعا در مراکز انتقال خون استان آغاز می‌شود و تا ۵ مهرماه هم‌زمان با اربعین سرور و سالار شهیدان ادامه دارد.

مدیرکل انتقال خون قم با اعلام ساعت کار مراکز اهدای خون قم در ایام سوگواری امام حسین(ع)، گفت: مرکز ثابت اهدای خون حضرت روح الله (آقایان و خانم ها) هر روز از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳ و در روزهای تاسوعا و عاشورا از ۸ تا ۱۸ به صورت یکسره آماده خدمت رسانی است.

نوریان افزود: همچنین مرکز ثابت اهدای خون (ساختمان  مرکزی) ویژه آقایان هر روز به غیر از روزهای تعطیل از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳ فعالیت دارد. اگر چه این مرکز در روزهای تاسوعا و عاشورا تعطیل است اما در روزهای یکشنبه و سه شنبه تا ساعت ۱۸ به‌صورت یک‌سره آماده پذیرش اهداکنندگان است.

وی خاطرنشان کرد: از همه مردم نوع دوست به ویژه جونان استان درخواست داریم تا به دلیل کاهش میزان اهدای خون در استان طی ماه های اخیر، به طرح بزرگ نذر خون بپیوندند.

در شهر قم ۲ مرکز انتقال خون واقع در میدان روح‌الله و بلوار ۱۵ خرداد وجود دارد. علاوه بر بیماران نیاز به عمل جراحی و مجروح‌های ناشی از تصادف‌ها، بیش از یک هزار بیمار دیالیزی و حدود ۲۰۰ بیمار تالاسمی در قم وجود دارند که نیازمند دریافت مستمر خون هستند.

مرکز انتقال خون روح الله قم، در میدان روح الله جنب دبیرستان امام صادق(ع) واقع است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.