نگهداری از ۱۱۰۰ سنگ قیمتی در موزه یاقوت ‌کویر

مدیر موزه یاقوت کویر از نگهداری حدود ۱۱۰۰ قطعه از زیبا‌ترین کانی‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در این موزه خبر داد و گفت: حدود ۸۰ درصد سنگ‌های این مجموعه مربوط به معادن ایران و بقیه متعلق به معادن خارج از کشور است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نگهداری از ۱۱۰۰ سنگ قیمتی در موزه یاقوت ‌کویر
شناسه : 39404 | انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲   پرینت

به‌گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی در بازدید از موزه سنگ یاقوت کویر و دیدار با محمد فراهانی مدیر و مؤسس موزه یاقوت کویر، اظهار کرد: در حال حاضر حجم عظیمی از سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی به صورت خام از کشور خارج می‌شود و ایجاد چنین مجموعه‌ای، موجب فرآوری سنگ‌های قیمتی و جلوگیری از خام‌فروشی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ادامه داد: تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و صادرات آن به کشورهای دیگر، علاوه بر حفظ منابع کشور، نقش بزرگی در تولید ناخالص ملی خواهد داشت.

ارجمندی با بیان این‌که ایجاد موزه سنگ، آموزشگاه تراش سنگ‌‏های قیمتی و نیمه‌قیمتی، ایجاد نمایشگاه و فروشگاه عرصه انگشتر و زیورآلات‌ سنتی در کنار هم و به صورت یک مجموعه واحد، اقدام بسیار ارزشمندی است، افزود: راه‌اندازی یک فروشگاه صنایع‌دستی و استفاده از فضای مجازی برای بازاریابی می‌تواند مقدمه‌ای برای کسب‌وکار پرسود باشد.

در این بازدید محمد فراهانی مدیر و مؤسس موزه یاقوت کویر، اظهار کرد: حدود ۱۱۰۰ قطعه از زیبا‌ترین کانی‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در موزه یاقوت ‌کویر نگهداری می‌شود.

مدیر و مؤسس موزه یاقوت کویر با بیان این که حدود ۸۰ درصد سنگ های این مجموعه مربوط به معادن ایران و بقیه متعلق به معادن خارج از ایران است، ادامه داد: بخشی از سنگ‌ها مانند باریت، زئولیت، کائولن، عقیق، ژاسپر، ژیپس ، هماتیت، گارنت و اپیدت متعلق به معادن ایران و سنگ‌هایی مانند بیسموت، سیترین، آمیتیست، زمرد، یاقوت و … متعلق به معادن کشورهای دیگر است.

موزه یاقوت کویر

موزه یاقوت کویر

موزه یاقوت کویر

موزه یاقوت کویر

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی تکمیل دسترسی‌های تونل غدیر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.