کتاب عکس حرم حضرت معصومه(س) رونمایی شد +تصاویر

کتاب عکس حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با عنوان «خواهر خورشید» در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها رونمایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کتاب عکس حرم حضرت معصومه(س) رونمایی شد +تصاویر
شناسه : 39341 | انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، مراسم رونمایی از کتاب عکس حرم حضرت معصومه(س) با عنوان «خواهر خورشید» از مجموعه عکس‌های امیر حسامی‌نژاد با حضور جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر برگزار شد.

هادی محمودنژاد معاون اجرایی حرم مطهر با اشاره به آمادگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) برای حمایت از فعالیت‌های هنری مرتبط با حرم مطهر، گفت: هنرمندانی که تمایل دارند از هنر خود برای ترویج و تثبیت معارف اهل‌بیت(ع) به ویژه حضرت معصومه(س) استفاده کنند از مساعدت حرم نیز بهره‌مند خواهند شد.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی با بیان اینکه عنایات خداوند به بندگان یا رحمت است و یا نعمت گفت: خداوند از رحمت سؤال و بازخواست نمی‌کند ولی مقابل نعمت‌هایی که به بندگانش عطا می‌کند آنها را مورد مطالبه و بازخواست قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه امام صادق علیه‌السلام فرمودند خداوند نعمت ولایت را جز به مؤمنین خاص خود عطا نمی‌کند، ابراز کرد: یکی از وظایف ما برای شکر نعمت ولایت این است که باید در مسیر ولایت اهل بذل و بخشش باشیم.

مؤمنی با بیان اینکه در مسیر ولایت باید هرچه داریم را بذل و نثار کنیم، افزود: اگر کسی جان، آبرو، مال، هنر و قلمی دارد باید در مسیر ولایت بخشش کند.

گفتنی است، در پایان این مراسم امیر حسامی‌نژاد عکاس کتاب «خواهر خورشید» مورد تقدیر قرار گرفت و نشان خادمی افتخاری بانوی کرامت را از دست معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) دریافت کرد.

خاطرنشان می‌شود کتاب عکس حرم حضرت معصومه(س) شامل منتخبی از عکس‌های ۱۸ سال گذشته امیر حسامی‌نژاد عکاس قمی از بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه(س) است.

این کتاب در ۲۱۶ صفحه شامل تصاویری از بخش‌های مختلف حرم مطهر همچون گنبد و بارگاه، صحن و سرا، رواق‌های داخلی و مراسم‌های مختلف حرم حضرت معصومه(س) به‌ویژه نماز اعیاد فطر و قربان و تشییع شهیدان مدافع حرم تشکیل‌شده است.

همچنین فصل ویژه‌ای از این کتاب به ‌عکس‌های قدیمی، کم‌تر منتشرشده و یا تابه‌حال منتشرنشده از حرم مطهر اختصاص داده‌شده است.

شهرداری قم نیز باهدف حمایت از هنرمندان بومی قم و مستندسازی بخشی از تاریخ مربوط به شهر قم در تهیه این کتاب مشارکت داشته و بخشی از هزینه‌های تولید این اثر فاخر هنری را در قالب مشارکت متقبل شده است.

کتاب عکس حرم حضرت معصومه

کتاب عکس حرم حضرت معصومه

کتاب عکس حرم حضرت معصومه

کتاب عکس حرم حضرت معصومه

کتاب عکس حرم حضرت معصومه

کتاب عکس حرم حضرت معصومه

کتاب عکس حرم حضرت معصومه

کتاب عکس حرم حضرت معصومه

کتاب عکس حرم حضرت معصومه

کتاب عکس حرم حضرت معصومه

 

نوشته های مشابه
سفرنامه‌نویسی ساده نیست/ خط قرمزها را می‌شناسم/ فعلاً برنامه‌ای برای ساخت رادیو هفت ندارم
تفاوت‌های فرهنگی ایران و ژاپن/ ایرانی‌ها شادند ژاپنی‌ها پر کار!
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.