جدیدترین آمار مبتلایان کرونا در قم

بر اساس جدیدترین آمار بیماران کرونایی در قم، متأسفانه چهار بیمار جان باختند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار مبتلایان کرونا در قم
شناسه : 38120 | انتشار : ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا، گفت: ۶۰ نفر از این افراد در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۵۷ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شده‌اند، افزود: در حال حاضر ۲۶۷ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۳۵ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی ادامه داد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴ بیمار بر اثر کرونا در قم جان خود را از دست داده‌اند.

قدیر، تعداد تست‌های گرفته شده کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را ۶۲۴ مورد عنوان کرد و گفت: نتیجه ۲۱۲ تست در استان مثبت بوده و ۶۷ هزار و ۲۵۸ دوز واکسن نیز به افراد تزریق شده است.

وی با بیان اینکه دستورات بهداشتی در بین مردم در محیط‌های مختلف باید با دقت اجرایی و انجام شود، گفت: اولویت اصلی من و همکارانم در استان، حفظ سلامتی همشهریان خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به ویژگی‌های ویروس در حال چرخش در کشور، افزود: چرخش اصلی بیماری کرونا در این ایام بیشتر مربوط به ویروس دلتاست که سرایت بسیار بالایی دارد و لازم است شیوه‌نامه‌های بهداشتی به درستی و دقیق اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه در چند روز گذشته شاهد اوج‌گیری مجدد کرونا در استان بودیم، ادامه داد: در روزهای گذشته بستری روزانه ما به حدود ۶۰ نفر رسیده است که ادامه این روند، منجر به تبدیل شدن رنگ کرونایی قم به رنگ قرمز است.

قدیر، اولویت اصلی دانشگاه علوم پزشکی استان قم را حفظ سلامتی مردم عنوان و گفت: تمام تلاش ما این است که شاهد موج بزرگی نباشیم و کمترین آسیب برای سلامت مردم و اقتصاد ایجاد شود.

نوشته های مشابه
پیشرفت فیزیکی ۱۱ درصدی مرکز فرماندهی آتش‌نشانی در قم
خدمات نقشه‌برداری پروانه ساختمانی در قم «برون‌سپاری» می‌شود
تلاش برای افزایش تعداد خطوط اتوبوس تندرو در قم
صنایع آلاینده از شهر قم خارج شوند
زیباسازی دیوار حریم ریل راه‌آهن در منطقه ۲ قم
آماده‌سازی ۷ جایگاه عرضه دام به مناسبت عید قربان در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.