خانه آموزش صنایع‌دستی در قم راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، مقابر گنبد سبز را فرصتی برای توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهر قم دانست و گفت: در کنار این مقابر، خانه‌های آموزش صنایع‌دستی ایجاد می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خانه آموزش صنایع‌دستی در قم راه‌اندازی می‌شود
شناسه : 37729 | انتشار : ۰۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا ارجمندی در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین اداره کل میراث فرهنگی قم و سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خوشبختانه تفاهم خوبی با شهرداری و سازمان فرهنگی شهرداری انجام‌شده و با توجه به اینکه اماکن تاریخی از نظر اقتصادی، تاریخی و گردشگری حائز اهمیت بوده، می‌توانند رونق اقتصادی را به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در استان قم با هویت هفت هزار ساله شاهد اماکن تاریخی بسیاری هستیم، ابراز کرد: این اماکن می‌تواند در خدمت شهروندان قم و گردشگرانی که در این استان وارد می‌شوند، قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم به موضوع واگذاری مقابر گنبد سبز اشاره کرد و گفت: برای استفاده و بهره‌برداری بهینه‌تر از این اماکن تاریخی، تفاهمی با سازمان فرهنگی شهرداری انجام تا ضمن حفظ این بناها بتوان ارائه خدماتی در صنایع‌دستی و هنری داشته باشیم.

ارجمندی خاطرنشان کرد: یک خانه آموزشی صنایع‌دستی نیز در کنار مقابر گنبد سبز در اختیار شهرداری قرار گرفت تا در زمینه آموزش صنایع‌دستی و هنری فعال شود و زمینه ساز اشتغال پایدار بین جوانان و نوجوانان شود.

نوشته های مشابه
اجرای عملیات عمرانی در آخرین بلوک‌های شهرک خودرو قم
بررسی مشکلات مجتمع تجاری شمسه قم
برگزاری جشن بزرگ «در سایه کریمه» در بوستان‌های قم +تصاویر
شورا نباید به محل جنگ تبدیل شود
اختیارات مدیریت شهری با تشکیل سازمان شهرداری‌ها محدود می‌شود
عدم تناسب قول و عمل موجب نفاق می‌شود/ مسئولان به گفته‌های خود پایبند باشند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.