معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم خبر داد

۵۳ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی توزیع می‌شود/ احیای ۴۰۰ هکتار از منطقه شرق قم با اعتبارات صندوق توسعه ملی

شهر بیست/ معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی قم با اشاره به اینکه امسال 53 هزار اصله نهال از چهار نوع کاج تهران، زیتون تلخ، ون و توت نرک در هفته منابع طبیعی قم توزیع می‌شود، گفت: امیدواریم این آمار با هماهنگی‌های انجام شده به 100 هزار نهال نیز افزایش یابد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۵۳ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی توزیع می‌شود/ احیای ۴۰۰ هکتار از منطقه شرق قم با اعتبارات صندوق توسعه ملی
شناسه : 3688 | انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، رائد کمالی‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی در سالن جلسات اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه پوشش گیاهی نقش اساسی و کلیدی در حفظ آب و خاک دارد، عنوان کرد: معاونت آبخیزداری با ایجاد سازه‌های تنظیمی و تأخیری، کنترلی و ذخیره‌ای و رسوب‌گیری به دنبال کاهش قدرت سیلاب و در نتیجه تقویت پوشش گیاهی است.

وی با بیان اینکه توسعه زمانی باید انجام شود که پایدار باشد، تصریح کرد: اینکه طی یکی دو سال اعتباراتی تأمین شود و کارهای مقطعی را  دنبال کنیم نمی‌تواند پاسخی مطلوب برای نیازهای موجود باشد؛ هر چند باید از منابع طبیعی استفاده شود و بهره‌برداری یکی از ارکان مورد نظر است اما در این راستا احیا و حفظ نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم همچنین از اختصاص ۱٫۵ میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های بیولوژیکی در وسف و منطقه شرق قم یاد کرد و گفت: در قالب این پروژه‌ها بوته‌کاری و پوشش گیاهی در ۴۲ هکتار از مساحت وسف انجام شده و ۴۲۰ هکتار از منطقه شرق قم با استفاده از گونه اسفناج وحشی احیا شده است.

وی با بیان اینکه شرق قم و جاده گرمسار  از مراتع مهم استان قم است، تصریح کرد: برای اجرای پروژه‌های بیولوژیکی در این منطقه مشارکت‌های مردمی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

کمالی‌مقدم با اشاره به اینکه امسال ۵۳ هزار اصله نهال برای توزیع در میان اقشار مختلف مردم در هفته منابع طبیعی قم تهیه شده است، گفت: امیدواریم این آمار با هماهنگی‌های انجام شده به ۱۰۰ هزار اصله نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه کاشت نهال به صورت مستمر توسط منابع طبیعی و مجموعه‌های مختلف به ویژه مردم در استان قم دنبال می‌شود، عنوان کرد: در هفته منابع طبیعی گونه‌هایی سازگار با شرایط اقلیمی استان قم و مورد استقبال مردم از جمله کاج تهران، زیتون تلخ، ون و توت نرک توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.