بوستان خیابان شهید ربانی‌نژاد تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: بوستان خیابان شهید ربانی‌نژاد در محدوده شهرک شهید زین‌الدین به وسعت ۶ هزار مترمربع در سال جاری افتتاح می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بوستان خیابان شهید ربانی‌نژاد تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود
شناسه : 36753 | انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به احداث بوستان خیابان شهید ربانی‌نژاد در محدوده شهرک شهید زین‌الدین اظهار کرد: احداث این بوستان با مساحت حدود ۶ هزار مترمربع از سال ۹۸ آغازشده و در حال حاضر پیگیری برای احداث سیستم روشنایی و عملیات اجرایی سیستم آبیاری و کاشت در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه تا پایان سال این عملیات‌ها تکمیل‌شده و بوستان خیابان شهید ربانی‌نژاد در اختیار مردم قرار می‌گیرد، افزود: شهرداری بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این پروژه هزینه کرده و در طراحی این بوستان، استفاده حداکثری از گونه‌های پایدار و چندساله و پوششی و سازگار با اقلیم قم در دستور کار قرار دارد.

جوادیان خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر عزم ویژه‌ای در مدیریت شهری برای توسعه فضای سبز خصوصاً در محلات شکل‌گرفته و اعتبارات قابل‌توجهی به این بخش تخصیص ‌یافته است.

وی سرانه فضای سبز شهر قم را ۲۰.۳ به ازای هر شهروند عنوان و بیان کرد: سرانه فضای سبز کل شهر قم بیش از ۲۰ متر مربع بوده و با توجه به فضای سبز در اختیار ادارات و دانشگاه و سایر ارگان‌ها سرانه اکولوژی قم قطعا بیش از ۲۲ متر مربع خواهد بود.

جوادیان ادامه داد: سرانه فضای سبز جنگلی، تفرجگاهی، شهری و کمربند سبز نیز به‌صورت جداگانه حساب‌شده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد اما درمجموع همه این اعداد سرانه فضای سبز شهر قم ۲۰.۳ مترمربع ثبت‌شده است.

وی مساحت کل فضای سبز شهر قم را در سال ۹۴، ۱۷ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۵۶۵ مترمربع دانست و خاطرنشان کرد: شهر قم در پنج سال گذشته معادل ۷ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۴۰۰ مترمربع افزایش فضای سبز داشته است.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.