راه‌اندازی سامانه غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ ساله در قم

سامانه غربالگری کودکان ۵ تا ۶ ساله در قم با هدف شناسایی زودهنگام اضطراب کودکان، ارجاع زودهنگام برای مداخلات تخصصی و افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان اجرا می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راه‌اندازی سامانه غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ ساله در قم
شناسه : 35681 | انتشار : ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی بهزیستی قم، محمد علیمرادی سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی قم، افزود: طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ ساله با هدف شناسایی زودهنگام اضطراب کودکان، ارجاع زودهنگام برای مداخلات تخصصی و افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان از سال‌ها قبل در مهدهای کودک استان اجرا می‌شد.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مهدهای کودک، سازمان بهزیستی کشور با راه‌اندازی سامانه‌ای خاص این طرح را به‌صورت مجازی اجرا نموده است.

سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی قم خاطرنشان کرد: شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی اختلالات اضطرابی است و بسیاری اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده و مانع تشخیص و مداخلات به‌موقع می‌شود.

علیمرادی تاکید کرد: این اختلال در صورت بی‌توجهی، عدم تشخیص به‌موقع و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگ‌سالی ادامه می‌یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و یا منجر به افسردگی و سوءمصرف مواد مخدر می‌شود.

وی افزود: برای رفاه حال والدین و ممانعت از تردد در شرایط کرونایی سازمان بهزیستی کشور اقدام به راه‌اندازی سامانه غربالگری اضطراب کودکان به نشانی http://moshavereh.behzisti.gov.ir نموده است که خانواده‌های دارای کودک ۵ و ۶ ساله می‌توانند با مراجعه به نشانی فوق نسبت به ثبت‌نام کودک خود و تکمیل پرسشنامه مربوطه اقدام نمایند.

به گفته سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی قم، پس از تکمیل پرسش‌نامه نتیجه غربالگری به والدین اعلام می‌شود تا در صورت لزوم و داشتن علائم در کودکان به مراکز مشاوره و پس از آن به روان‌پزشک معرفی شوند.

نوشته های مشابه
طنین تلاوت قرآن کریم در شهر قم
آمادگی شهر قم در برگزاری مراسم عزاداری شهادت آیت‌الله رئیسی
پیشنهاد نام‌گذاری یکی از معابر اصلی شهر قم به نام آیت‌الله رئیسی
طنین فضای معنوی حرم حضرت معصومه(س) در ساختمان اداری شهرداری قم
انتقاد رئیس‌کل دادگستری از مخالفان مدیریت شهری/ تحول امروز قم در هیچ دوره‌ای نبود
مردم قم قدردان خدمات شهردار هستند/ حاشیه‌سازان استغفار کنند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.