نورپردازی مساجد تاریخی قم در ماه رمضان

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم از نورپردازی مساجد تاریخی قم در ماه رمضان خبر داد و گفت: متأسفانه در چندین پروژه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی میراث فرهنگی در مرمت بنا، تجهیزات نورپردازی شهرداری از بین رفته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نورپردازی مساجد تاریخی قم در ماه رمضان
شناسه : 35541 | انتشار : ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محمد موسوی منش در جلسه‌ای مشترک با سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم که با حضور غلامرضا جانقربان معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت همکاری دستگاه‌ها در هویت بخشی به شهر اظهار داشت: سازمان زیباسازی شهرداری قم با ورود به ساماندهی و زیباسازی اماکن فرهنگی و تاریخی شهر این همکاری را اغاز کرده است.

وی به بررسی چالش‌های شهرداری با اداره کل میراث فرهنگی پرداخت و افزود: متأسفانه یک سری عدم همکاری‌ها هزینه‌های مضاعفی را به شهرداری تحمیل کرده و باعث دوباره کاری‌هایی در بخش‌های مختلفی در شهر شده است.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم در ادامه گزارشی از فعالیت‌های سازمان و نورپردازی مکان‌های تاریخی در شهر ارائه داد و اضافه کرد: متأسفانه در چندین پروژه به دلیل عدم اطلاع رسانی میراث فرهنگی در مرمت بنا، تجهیزات نورپردازی شهرداری از بین رفته است.

وی خواستار همکاری و اطلاع رسانی بیشتر شد و تصریح کرد: درصورت اطلاع رسانی به موقع به شهرداری و سازمان زیباسازی، تجهیزات نور پردازی به موقع جمع آوری شده و بعد از پایان مرمت نیز با هزنیه شهرداری دوباره نصب می‌شود.

موسوی منش ادامه داد: یکی از طرح‌های شهرداری در ماه رمضان امسال، نورپردازی مساجد تاریخی شهر قم بوده که خواستار صدور مجوز و همکاریهای لازم از میراث فرهنگی هستیم.

وی با تأکید دوباره بر هویت بخشی به شهر خاطرنشان کرد: توجه به ابنیه تاریخی و هویت بخشی به شهر می‌تواند علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی دغدغه‌های اقتصادی شهر و کشور را نیز مرتفع کند.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.