سرانه‌های خدماتی در بافت فرسوده فقیر است

شهر بیست/ مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به فقر سرانه خدماتی در بافت فرسوده این منطقه، از اهتمام شهرداری به پیش‌بینی فضای سبز و خدماتی در مناطق تازه ساز در سطح منطقه خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سرانه‌های خدماتی در بافت فرسوده فقیر است
شناسه : 30033 | انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمد ترکمن با اشاره به سرانه‌های فضای سبز، خدماتی و آموزشی منطقه یک، اظهار داشت: ازنظر سرانه‌های آموزشی در منطقه کمبودی نداریم اما سرانه‌های خدماتی و فضای سبز در بخشی از نقاط منطقه تراکم دارند.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به بالا بودن بافت فرسوده در این منطقه، افزود: در محدوده بافت فرسوده تقریباً این منطقه به‌جز لکه‌های بسیار محدود تقریباً هیچ فضای سبزی وجود ندارد.

ترکمن ادامه داد: در خیابان‌های انقلاب تا طالقانی به دلیل بافت فرسوده و متراکم تقریباً هیچ فضای سبزی نداریم و فضاهای سبزی که در منطقه داریم تقریباً در فضاهایی جدیدالاحداث از سطح منطقه است.

وی به تلاش شهرداری برای ایجاد لکه‌های فضای سبز در محدوده بافت فرسوده هم اشاره کرد و افزود: در این چندساله از خیابان طالقانی تا ۱۵ خرداد در فضاهای محدود ازجمله شهدای دروازه ری و سرناصردیوان فضاهای سبز ایجادشده است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به تأکید شهرداری و شورای اسلامی شهر بر توسعه فضاهای سبز محلی در بافت فرسوده، تصریح کرد: نگرش شوراهای قبل این بوده است که هرجایی از سطح بافت فرسوده که امکان تهیه زمین بود، فضای خدماتی و فضای سبز احداث شود.

ترکمن به تلاش شهرداری در این رابطه اشاره کرد و افزود: در مناطقی که ساخت‌وساز جدیدتر دارند سعی شده است که فضای خدماتی و فضای سبز بیشتری پیش‌بینی شود تا حدی از فقر فضای سبز و خدماتی بافت فرسوده جبران شود.

وی افزود: تنها در خیابان فراشاهی سه پارک محلی پیش‌بینی‌شده است که یکی در کوچه شماره ۶، یک پارک در خیابان شهید باغی و یک پارک هم کوچه دوم فراشاهی احداث‌شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به ادامه بوستان هاشمی تا پمپ سی ان جی نیز تصریح کرد: در مناطق جدید ازنظر سرانه فضای خدماتی در وضعیت خوبی قرار داریم اما در بافت فرسوده علاوه بر تراکم ساختمان‌ها به دلیل وجود بافت تاریخی نیز دستمان بسته است.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.