تولیدات فرهنگی و هنری کنگره شهدای استان قم رونمایی شدند

شهر بیست/ به همت کمیته فرهنگی و هنری کنگره شهدای قم، آیین رونمایی از تولیدات فرهنگی و هنری این کنگره برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تولیدات فرهنگی و هنری کنگره شهدای استان قم رونمایی شدند
شناسه : 28653 | انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، صبح امروز چهارشنبه ۲۱ آبان و در مراسمی که با حضور مسئولان کنگره شهدای استان قم، هنرمندان و خانواده‌های معظم شهدا و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تالار شهید آوینی برگزار شد، از تولیدات فرهنگی و هنری کنگره شهدای استان قم رونمایی شد.

در این مراسم از یک نماهنگ با موضوع شهدا، سرود اسطوره، قالب طراحی جلد و صفحات کتب مرتبط با شهدای استان، «پوستر یادواره شهید مهدی زین‌الدین و ۶۰۹۰ شهید استان قم»، «پوستر فراخوان داستان‌نویسی کنگره شهدای استان قم» و ۲۱ کتاب در مورد شهدا از جمله «شهید زین‌الدین» و «عاشقان ایستاده می‌میرند» رونمایی شد.

سیدموسی‌ حسینی‌کاشانی در سخنانی با اشاره به ظرفیت‌های  فراوان فرهنگی و هنری در استان قم، تاکید کرد: کمیته فرهنگی و هنری کنگره شهدای استان قم با تشکیل ۸ کارگروه تخصصی به دنبال حرکت در مسیر ِ تولید آثاری خلاق و موثر است.

وی ادامه داد: کارگروه‌های «تجسمی»، «هنری»، «کودک و نوجوان»، «شعر و داستان و تاریخ شفاهی»، «محصولات فرهنگی و هنری»، «عکس»، «کتاب» و «فیلم و انیمیشن و کلیپ»، کارگروه‌های هشت گانه کمیته فرهنگی و هنری کنگره شهدای استان قم هستند که امروز بخشی از تولیدات ارزشمندشان رونمایی خواهد شد.

رئیس کمیته فرهنگی و هنری کنگره شهدای استان قم تصریح کرد: ریاست این کمیته بر عهده‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نهاده شده و دبیری این کمیته با سازمان بسیج هنرمندان است که به لطف و مدد شهدا قدم‌های بسیار خوبی تاکنون برداشته شده و به مرور از دیگر آثار تولیدی این کمیته رونمایی خواهد شد.

همچنین احمد حاجی‌زاده دبیر کنگره ملی شهدای قم با قدردانی از حضور و مشارکت هنرمندان استان در کنار کمیته فرهنگی و هنری کنگره شهدای قم تاکید کرد: همه تولیدات هنری در گرامیداشت و پاسداشت دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای ارزشمند کشورمان، در چارچوب خواسته‌ها و منویات مقام معظم رهبری باشد.

حاجی‌زاده با اشاره به این‌که پشتیبانی از ولایت و تبعیت از ولی فقیه، فصل مشترک تمام وصیت‌نامه‌های شهدای گرانقدر است، گفت: رهبر معظم انقلاب در تعبیری کار در عرصه شهدا را نوعی جهاد خوانده‌اند و بارها هنرمندان عزیز را به بهره‌برداری از گنجینه ارزشمند دفاع مقدس دعوت کرده‌اند، چرا که همواره یکی از جدی‌ترین برنامه‌های دشمن به فراموشی سپردن و تحریف دفاع مقدس بوده است.

رئیس ستاد برگزاری کنگره شهدای استان قم توجه به ذائقه جوانان و مخاطبان امروز را از جمله راهکارهای رسیدن به تولیدات مبتکرانه و خلاق هنری دانست و افزود: ترویج سبک زندگی شهدا، تمرکز روی آرمان‌های شهدا و گفتمان‌سازی سیره شهدا از جمله مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب از فعالان هنری عرصه شهدا و دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: همچنین توجه به مسائلی نظیر مدیریت جهادی، بهره‌برداری حداکثری از امکانات و منابع، مدیریت هزینه‌ها و سهم‌بری عادلانه از جمله درس‌های بزرگ ما از سال‌های دفاع مقدس است که هنرمندان می‌توانند با خلاقیت و ابتکار خود، بار دیگر این مفاهیم ارزشمند را در جامعه رشد و گسترش دهند.

این مراسم با حضور خانواده‌های شهیدان گرانقدر سعید سامانلو، سعید علی‌دوستی و سید محمد خوشبو عدیل، همچنین احمد حاجی‌زاده رئیس کنگره شهدای استان قم، حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و رئیس کمیته فرهنگی و هنری کنگره شهدای قم، امیر سرتیپ دوم علی اسدی فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه(س)، سرهنگ موحد جانشین فرماندهی سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(علیه‌السلام)، یزدی نژاد رئیس سازمان بسیج هنرمندان و دبیر کمیته فرهنگی و هنری کنگره شهدای قم، لقمان‌پور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، کلانترزاده مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم، مقیمی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری قم، خالقی رئیس دفتر امام جمعه قم و حجت‌الاسلام فلاحی معاون فرهنگی آستان مقدسه قم، برخی از معاونین و کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و جمعی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه برگزار شد.

نوشته های مشابه
ضابطیان مهمان شهر کتاب قم می‌شود
اجرای پویش مردمی‌سازی مصرف انرژی در ۱۰۰ مدرسه قم
حضور انتشارات «خادم الرضا» در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
هوشمندسازی ۱۰ تقاطع همسطح در قم
«گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
طرح ۴۰۰ هکتاری پیرامون حرم حضرت معصومه(س) تدوین می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.