قم ۲۵۰۰ نابینا و کم‌بینا دارد/ نابینایی سخت‌ترین معلولیت

شهر بیست/ معاون بهزیستی قم با اشاره به روز جهانی نابینایان، گفت: در قم حدود ۲ هزار و ۵۷۹ تَن دارای معلولیت نابینایی و کم بینایی شناسایی شده‌اند که از این تعداد، ۴۴۷ تَن دارای معلولیت نابینایی در سطح خیلی شدید هستند و از خدمات توانبخشی مستمر و موردی بهزیستی استفاده می‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم ۲۵۰۰ نابینا و کم‌بینا دارد/ نابینایی سخت‌ترین معلولیت
شناسه : 27690 | انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی بهزیستی قم، محمدعلی مقدم‌خواه با اشاره به روز جهانی نابینایان، اظهار کرد: در قم حدود ۲ هزار و ۵۷۹ تَن دارای معلولیت نابینایی و کم بینایی شناسایی شده اند و در این اداره کل دارای پرونده هستند.

وی اظهار داشت:‌ از این تعداد ۶۴۲ تَن دارای معلولیت خفیف، ۷۲۶ تَن دارای معلولیت متوسط، ۷۶۴ تَن دارای معلولیت شدید و ۴۴۷ تَن نیز دارای معلولیت نابینایی در سطح خیلی شدید هستند که از خدمات توانبخشی مستمر و موردی بهزیستی استان قم استفاده می‌کنند.

معاون بهزیستی قم همچنین با اشاره به تبعات اجتماعی، اقتصادی و فیزیکی نابینایی در زندگی افراد خاطرنشان کرد: با توجه به تبعات جبران ناپذیر مذکور و کاهش شدید کیفیت زندگی فرد مبتلا و خانواده او ، سازمان بهزیستی کشور هر ساله با اجرای طرح های پیشگیرانه سعی در کنترل و کاهش معلولیت نابینایی و شناخت و مداخله به موقع در این زمینه دارد که می توان به طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال اشاره کرد.

وی یادآور شد: در سال گذشته در قم در پنج پایگاه دائمی و ۵۸ پایگاه ثابت طرح مذکور ۴۱ هزار و ۳۷۵ کودک قمی شامل ۳۹ هزار و ۱۹۴ کودک شهری و ۲ هزار۷ و ۱۶۹ کودک روستای مورد معاینه بینایی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۶۸ کودک مبتلا به تنبلی چشم شناسایی شدند و یک‌هزار و ۷۲ کودک نیز دارای سایر اختلال های بینایی مورد شناسایی قرارگرفتند که ۶۱ کودک جهت دریافت عینک با پرداخت هزینه از طرف بهزیستی به مراکز تخصصی معرفی شدند.

مقدم خواه افزود: امسال به علت شیوع کرونا و کاهش تماس نزدیک بین افراد طرح پیشگیری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال از تیرماه آغاز شد و معاینه با Eچارت جهت رعایت پروتکل لهای بهداشتی حذف شد و فقط کودکان با دستگاه غربال گر معاینه می شوند که تا امروز حدود هشت هزار و ۶۲۴ تَن مورد معاینه قرار گرفته اند و طرح تا پایان سال در پایگاه های دائمی اجرا خواهد شد.

معاون بهزیستی قم در خصوص برنامه های هفته و روز نابینایان نیز۷ افزود: به علت شرایط خاص امسال برنامه تجمعی نداریم اما در این هفته تمامی خدمات کلینیکی قابل ارائه به نابینایان در مجتمع بهزیستی واقع در خیابان شهید فاطمی رایگان است و از کارکنان نابینای شاغل در اداره ها نیز قدردانی خواهد شد.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.