جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم

شهر بیست/ جدیدترین آمار بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی قم اعلام شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم
شناسه : 27521 | انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۱۴۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۱۱۳ نفر از این افراد در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۹۹ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۷۷۹ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۱۵۷ نفر از آنها وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر از کسانی که تست کرونای آنها مثبت بوده جان خود را از دست داده‌اند.

قدیر تأکید کرد: در پیک بیماری قرار داریم و وضعیت نامناسبی را شاهد هستیم و متاسفانه عدم توجه به پروتکل های بهداشتی نیز در حال افزایش است.

وی افزود: عادی انگاری نسبت به موضوع کرونا در حال افزایش و آزار دهنده است و تا وقتی که باور قلبی برای مقابله با کرونا نداشته باشیم، موفق نخواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: در دوران همه گیری بیماری عفونی، تک تک افراد جامعه وظیفه دارند که رعایت کنند و نه تنها در قبال خود، که در قبال دیگران نیز مسئول هستند.

قدیر تأکید کرد: استفاده از ماسک مهم است و اگر کسی با ماسک های سه لایه دچار مشکل است، از ماسک های خانگی استفاده کند، ماسک نیز باید جلوی بینی و دهان را بگیرد، ماسک برای زیر چانه نیست.

وی افزود: بیماری از سطح جامعه به خانه ها آمده و مردم خانوادگی درگیر می شوند، چهار هفته است که در پیک بیماری قرار داریم و هنوز روند پذیرش و بستری ها نزولی نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: انتظار است که مسئولان شهری و دستگاه های مربوطه، فعالانه تر عمل کرده و ترس آگاهانه را در شهر ایجاد کنند و فضاسازی به گونه ای ترسیم شود که مردم بدانند همچنان کرونا وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: نیازمند مشارکت مردم هستیم و پیشنهاد می شود که همشهریان به یکدیگر امر به معروف کرده و اگر کسی ماسک ندارد محترمانه به او تذکر دهند

لازم به ذکر است در ادامه بازرسی های صورت گرفته توسط کارشناسان بهداشتی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، ۸ واحد گیم نیت پلمب و از فعالیت آنها جلوگیری شد.

این واحد ها در راستای عدم توجه به محدودیت های کرونا و همچنین عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پلمب شدند.

همچنین از ادامه فعالیت یک واحد آموزشگاه زبان نیز به علت عدم رعایت محدودیت ها به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا، جلوگیری به عمل آمد.

همشهریان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

نوشته های مشابه
بدرقه باشکوه شهدای خدمت در قم
راه‌اندازی پویش «تکریم خادم خستگی ناپذیر» در قم
تشریح فعالیت‌های سازمان فرهنگی شهرداری قم برای بزرگداشت شهدای خدمت
آمادگی کامل شهر قم برای برگزاری مراسم تشییع شهدای راه خدمت
برپایی ۲۰ موکب توسط شهرداری قم در مراسم تشییع شهدای خدمت
آماده‌باش ۵۰۰ تاکسی برای مراسم تشییع شهدای خدمت در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.