تدوین طرح جامع خطرپذیری سیل و زلزله در قم/ نیازمند تعیین نقش‌ها و مأموریت‌ها هستیم

شهر بیست/ مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به تدوین طرح جامع خطرپذیری شهر قم، گفت: باید قبل از وقوع حادثه، نقش‌ها و مأموریت‌ها مشخص شود تا هنگام بروز حادثه هر کس در کمترین زمان در پست خود حاضرشده و کمک‌رسانی در کمترین زمان و بهترین شیوه انجام شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تدوین طرح جامع خطرپذیری سیل و زلزله در قم/ نیازمند تعیین نقش‌ها و مأموریت‌ها هستیم
شناسه : 26140 | انتشار : ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی‌اکبر رحیمی با اشاره به تدوین طرح جامع خطرپذیری شهر قم و نحوه کار این سامانه، اظهار داشت: مدل زلزله و بزرگی زلزله را در سامانه ثبت می‌کنیم و سپس محل‌های آسیب‌پذیر و رفتار زلزله بر روی سازه‌های مختلف موردبررسی قرار می‌گیرد و میزان خسارت مشخص می‌شود.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم ادامه داد: مثلاً اگر زلزله‌ای کانون آن در پردیسان باشد با توجه به این سامانه بیشترین تأثیر را بخشی از منطقه پنج خواهد دید و آمادگی ما را برای زمان وقوع زلزله مشخص می‌کند و معیار آسیب‌پذیری تنها به نزدیکی به کانون زلزله نبوده و عواملی از قبیل جنس خاک، شتاب زلزله، عمر و مقاومت سازه آن را مشخص می‌کند.

رحیمی نتیجه اجرای طرح جامع خطرپذیری و طراحی سامانه را در زمان بحران حیاتی خواند و تأکید کرد: مدیریت صحیح بحران نیازمند اطلاعاتی بوده که باید قبل از وقع حادثه و بر اساس این مطالعات و پیش‌بینی انجام شود و برای کمک‌رسانی به‌موقع و ارسال گروه‌های کمک‌رسان به آن مراجعه کنیم.

وی زلزله کرمانشاه را موردبررسی قرارداد و خاطرنشان کرد: در زلزله کرمانشاه افراد حاشیه شهر بیشترین خدمات را دریافت می‌کردند، درحالی‌که ساکنین مرکز شهر از خدمات محروم مانده و این نشان‌دهنده عدم مدیریت و ساماندهی اطلاعاتی کافی در قبل از بحران بود.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم این سامانه و نرم افراز را نیازمند به‌روزرسانی دانست و خاطرنشان کرد: بعد از اتمام مطالعات و طراحی نرم‌افزار نیازمند یک اکشن پلن برای مشخص شدن جایگاه‌ها و تیم‌های عملیاتی داشتیم.

رحیمی ادامه داد: باید قبل از وقع حادثه نقش‌ها و مأموریت‌ها مشخص شود تا هنگام بروز حادثه هر کس در کمترین زمان در پست خود حاضرشده و کمک‌رسانی در کمترین زمان و بهترین شیوه انجام شود و این تقسیم وظایف در زمان بحران فراتر از جایگاه اجتماعی، شغل و سمت افراد در زمان معمولی است.

نوشته های مشابه
ضابطیان مهمان شهر کتاب قم می‌شود
اجرای پویش مردمی‌سازی مصرف انرژی در ۱۰۰ مدرسه قم
حضور انتشارات «خادم الرضا» در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
هوشمندسازی ۱۰ تقاطع همسطح در قم
«گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
طرح ۴۰۰ هکتاری پیرامون حرم حضرت معصومه(س) تدوین می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.