۷۰ فضای عمومی در اختیار هیئات مذهبی قم قرار گرفت/ آماده‌باش ۴۳۰۰ نفر از عوامل شهرداری در ایام محرم

شهر بیست/ معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه ۷۰ فضای عمومی در اختیار هیئات مذهبی جهت عزاداری‌های ایام محرم قرار گرفت، گفت: ۴۳۰۰ نفر از عوامل شهرداری در این ایام در آماده‌باش کامل بودند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۷۰ فضای عمومی در اختیار هیئات مذهبی قم قرار گرفت/ آماده‌باش ۴۳۰۰ نفر از عوامل شهرداری در ایام محرم
شناسه : 26079 | انتشار : ۰۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع در بازدید استاندار، فرماندار، معاون امور زائرین و جمعی از مدیران استانداری قم از ستاد خدمات‌رسانی مرکزی شهرداری قم، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان قم، شهرداری در کنار سایر ارگان‌ها و همشهریان قمی اقدام به برگزاری مراسم عزاداری محرم به شکل‌های نوین کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: در این شرایط، سیستم اذان‌گویی، بلندگوها و تعدادی خودرو برای اطلاع‌رسانی به مردم در نقاط مختلف شهر فعال بود و در ایام محرم از آن استفاده شد، همچنین سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری نیز به‌صورت استیج سیار داخل مجتمع‌های مسکونی برنامه داشتند.

سامع فضاسازی شهری در ایام محرم در تمامی خیابان‌ها و محله‌های شهر را موردتوجه قرار داد و گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان تبلیغات اسلامی، تعدادی از بوستان‌ها، سالن‌های ورزشی و مدارس جهت برگزاری مراسم‌های ایام محرم آماده‌سازی و در آن مراسمات عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش برگزار شد.

وی با اشاره به معرفی ۷۰ فضای عمومی برای برگزاری مراسمات ایام محرم از سوی هیئات مذهبی، اظهار کرد: فضای مناسب ازنظر بهداشت محیط و امکانات زیرساختی مانند گاز، آب و برق در اختیار هیئات قرار گرفت و مراسمات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری قم تمام ۸۰۰ پرسنل شهرداری و سه هزار و ۵۰۰ نیروی پیمانکار در مناطق هشت‌گانه و سازمان‌های شهرداری در ایام محرم در حال آماده‌باش کامل و پای‌کار بودند.

سامع با مطلوب ارزیابی کردن پویش «هر خانه یک حسینیه» ابراز کرد: عزاداری‌های محرم امسال محلی‌تر و به‌صورت خانگی برگزار و از عمق بیشتری برخوردار بود و با وجود محدودیت‌های اعمال‌شده به هیچ عنوان از شکوه عزاداری‌ها کاسته نشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص عزاداری امسال، هم پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت کامل از سوی هم‌وطنان و به‌ویژه همشهریان قمی رعایت و هم مراسمات عزاداری به نحو شایسته‌ای برگزار شد.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.