جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، جدیدترین آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان را اعلام کرد و گفت: با این روندی که پیش می رویم باید شاهد رشد ابتلا در پاییز باشیم که بسیار خطرناک است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم
شناسه : 25978 | انتشار : ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ نفر در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا پذیرش شدند.

وی با اشاره به بستری ۳۴ مورد جدید در بخش‌ها و تحت نظر اورژانس و بیمارستان‌های قم، گفت: ۳۵ نفر از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند، مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در حال حاضر ۳۶۵ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند که حال ۶۳ نفر از آنها وخیم است.

قدیر گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۳ نفر که تست کرونای آنها مثبت بوده، جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه هنوز آمار ما قابل توجه است و ویروس همچنان می تازد، گفت: در مهار کرونا هنوز قوانین درست و حسابی نداریم و میزان رعایت بالا نیست، با این روندی که پیش می رویم به پاییز متصل می شویم که باید شاهد رشد ابتلا باشیم و خطرناک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: ما در اوج گرمای ۴۰ درجه شاهد پیک مجدد بیماری بودیم و حال که پاییز و کاهش دمای هوا را در پیش داریم باید همچنان تاکید ما بر استفاده از ماسک و توجه به مسائل پیشگیرانه باشد.

قدیر تأکید کرد: همگان باید بدانند که توان کادر درمان ما با پنج ماه قبل قابل قیاس نیست و این عزیزان خسته شدند و نباید به گونه ای عمل شود که آنها دلسرد و بی انگیزه شده و خستگی بر تنشان بماند. در روزهای اول همدلی و پشتیبانی بیشتری را شاهد بودیم اما متاسفانه امروز، این موضوع را کمتر شاهد هستیم و مشکل اصلی نیروهای ما، استهلاک و خسته شدن است.

وی افزود: مهمترین هدف ما کم کردن میزان ابتلا و تعداد بیماران بستری و فوتی‌هاست و اگر این کار میسر نشود برای پاییز و زمستان به مشکل می خوریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در مورد هیئت ها تعامل خوبی ایجاد شده و با بیشتر هیئت‌ها و روئسای آنها صحبت شده و ۸۰ درصد هیئت ها دستورالعمل ها را رعایت می کنند اما ۲۰ درصدی که رعایت نمی کنند، ما نگران هستیم و باید نظارت شوند.

قدیر خاطرنشان کرد: در مورد ایستگاه های صلواتی نیز با وجود همه تذکرهای ارائه شده هنوز شاهد برپایی در برخی مناطق هستیم و این خلاف دستورالعمل ها بوده و جرم تلقی می شود.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی تکمیل دسترسی‌های تونل غدیر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.